„Egy magasabb kategóriában szeretnénk játszani a teljesítmény-súly arányainak versenyében, azonban ezt nem úgy képzeljük el, hogy 1000 lóerős autókat gyártunk, hanem úgy, hogy 1000 kilogrammosokat” – osztotta meg az elnök Úr a sajtó embereivel. Az új M3-M4 páros jól mutatja ezt a filozófiát, hiszen amellett, hogy mindössze 10 lóerővel, azaz 3 százalékkal lett erősebb, mint elődje, súlya 80 kilogrammot csökkent – ami 6 százalékos javulást jelent ezen a téren.
A négyliteres szívó V8 után ezúttal egy háromliteres, sorhatos, dupla turbós motor került a testvérpárba, amely 431 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít. Ez segített lejjebb szorítani a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást is, így az új generációs autók akár 160 kilométerrel többet is megtehetnek egy tankkal. A súlycsökkentés jegyében az újdonságok eleje szinte kizárólag alumíniumból készült, míg a hajtásláncban és az alapokban magnéziumot és karbont is széles körben felhasználtak.
Arra a kérdése, hogy kerülhet-e utólag xDrive összkerékhajtás a legújabb M-esekbe, a vezető elég egyértelmű választ adott: „minek faragnánk 80 kilogrammot az autónk súlyából, ha utána 75-öt egyből visszarakunk rá az xDrive miatt?” Ugyanakkor azért azt is hozzátette, hogy az X5 M és X6 M mellett a jövőben készül majd összkerékhajtású sportváltozat is a bajor gyártó valamelyik modelljéből. A konkurens márkák (Mercedes–Benz, Audi) termékeit elnézve erre az 5-ös sorozatnál a legnagyobb az esély. Az M divízió 2013-ban 31 000 járművet adott el, melynek 40 százaléka az USA-ban talált gazdára. Az Egyesült Királyság került a második helyre, megelőzve a márka anyaországát, Németországot. Az M Performance modellekből 41 200 kelt el. A BMW szeretne legalább 5000 M3-ast és ugyanennyi M4-est eladni a modellciklus során, melyből 1200 darabot a jövő évi eladásoktól várnak.