Kisebb tömeg, nagyobb élvezet: Alkot a BMW M divízió

Ahogyan azt már megosztotta Carsten Pries, a jövőben inkább a súly folyamatos csökkentésére fókuszál a BMW.

Kenéz Tibor
2014. 06. 22. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Egy magasabb kategóriában szeretnénk játszani a teljesítmény-súly arányainak versenyében, azonban ezt nem úgy képzeljük el, hogy 1000 lóerős autókat gyártunk, hanem úgy, hogy 1000 kilogrammosokat” – osztotta meg az elnök Úr a sajtó embereivel. Az új M3-M4 páros jól mutatja ezt a filozófiát, hiszen amellett, hogy mindössze 10 lóerővel, azaz 3 százalékkal lett erősebb, mint elődje, súlya 80 kilogrammot csökkent – ami 6 százalékos javulást jelent ezen a téren.

A négyliteres szívó V8 után ezúttal egy háromliteres, sorhatos, dupla turbós motor került a testvérpárba, amely 431 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít. Ez segített lejjebb szorítani a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást is, így az új generációs autók akár 160 kilométerrel többet is megtehetnek egy tankkal. A súlycsökkentés jegyében az újdonságok eleje szinte kizárólag alumíniumból készült, míg a hajtásláncban és az alapokban magnéziumot és karbont is széles körben felhasználtak.

 

Arra a kérdése, hogy kerülhet-e utólag xDrive összkerékhajtás a legújabb M-esekbe, a vezető elég egyértelmű választ adott: „minek faragnánk 80 kilogrammot az autónk súlyából, ha utána 75-öt egyből visszarakunk rá az xDrive miatt?” Ugyanakkor azért azt is hozzátette, hogy az X5 M és X6 M mellett a jövőben készül majd összkerékhajtású sportváltozat is a bajor gyártó valamelyik modelljéből. A konkurens márkák (Mercedes–Benz, Audi) termékeit elnézve erre az 5-ös sorozatnál a legnagyobb az esély. Az M divízió 2013-ban 31 000 járművet adott el, melynek 40 százaléka az USA-ban talált gazdára. Az Egyesült Királyság került a második helyre, megelőzve a márka anyaországát, Németországot. Az M Performance modellekből 41 200 kelt el. A BMW szeretne legalább 5000 M3-ast és ugyanennyi M4-est eladni a modellciklus során, melyből 1200 darabot a jövő évi eladásoktól várnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.