Ha nem is dolgozza át formailag radikálisan a modellt a márka, kvalitásaiban az új generáció sokat fejlődik majd. Nem kell megijedni: a marcona külső javarészt megmarad, azonban a 2015-ben érkező új G alumínium platformja révén több száz kilogrammtól szabadul meg. Előzetes információk alapján 380 kilót is kitehet a fogyókúra, ami tisztességes érték azt tekintve, hogy az elődnél valamivel hosszabb és szélesebb is lesz az újdonság. Persze van miből fogyni, hiszen egy jól felszerelt G osztály üresen is 2,5 tonnát nyom.
A legnagyobb fejlődést az új platform mellett a belső tér adja, amely aktualizált műszaki tartalommal igyekszik majd a vásárlók kedvére tenni. Ennek ellenére nyomokban az elődök hatása is megmarad, például a jellegzetes felkapaszkodó fogantyú vagy a differenciálzárak kiemelt helyen lévő gombjai révén.
A motortérben az európai beszállót egy háromliteres V6-os dízelmotor jelenti majd. A 211 lóerős teljesítmény marad, azonban előfordulhat, hogy az erőátvitelről már a gyártó kilencsebességes automata váltója gondoskodik majd. A G 500 5,5 literes szívó V8-asának helyét az új fejlesztésű, négyliteres, biturbó V8-as veszi majd át, az eddigi 388 helyett 466 lóerőt letéve az asztalra, miközben az AMG verziók meghajtásáról körülbelül 570 és 630 lóerős V8-as és V12-es motor gondoskodik majd. Hivatalos információ egyelőre nem érkezett a modell érkezéséről, de a legtöbb forrás a jövő ősszel esedékes frankfurti autószalonra saccolja a premiert.