Az új dízelmotor nem csupán csöndesnek, hanem takarékosnak is ígérkezik, szépséges formába csomagolva.
A Magyarországon épülő, remekül sikerült egység már korábban elérhetővé vált az Astra családban, azonban a GTC esetében mindeddig várni rá. Az 1.6 CDTI a roppant koros, és mai szemmel már nem tolerálható hibákkal rendelkező 1.7 CDTI-t váltja. Ahogy a többiek esetében, ezúttal is 136 lóerő teljesítményről, valamint 320 newtonméter nyomatékról szól a fáma, ami az egy deciliterrel öblösebb elődhöz viszonyítva 6 lóerő, illetve 20 newtonméter többletet jelent, természetesen alacsonyabb fogyasztás mellett.
Ami a legfontosabb, hogy az új dízelmotor karakterisztikája sokkal szerethetőbb, a hangja és a járáskultúrája pedig példás, aminek eredményeképpen sokkal élhetőbb alternatívává lép elő a dízel az Opel kínálatán belül. A GTC az 1.6 CDTI-vel a gyártó szerint akár 4,1 liter gázolajból eléldegél 100 kilométeren – ez 102 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást jelent –, és A energiaosztályba kerül.
A szentgotthárdi újdonsággal a továbbra is nehéznek számító GTC 10,2 másodperc alatt futja meg a 0–100-as sprintet. Rugalmasság tekintetében kellemesnek tűnik, ezt az ötödik fokozatban 8,9 másodperc alatt teljesített 80–120 km/h-s gyorsulás bizonyítja, ami 1,6 szekundumos javulást jelent az elődhöz képest. A csúcssebesség 198 km/h.
Az új 1.6 CDTI szériában start-stop rendszerrel lesz kapható, s a ma már kihagyhatatlannak számító fékenergia-visszanyerési képességgel is rendelkezik. A hatfokozatú kézi váltó ugyancsak új darab. Az Opel szerint a kategóriájában leghalkabb dízelmotor tehát minden Astrához kapható immáron, s hamarosan a hazai árak is ismertek lesznek.