Természetesen a frissítés szele mind a négyajtós kupé, mind pedig az ötajtós, puttonyos Shooting Brake kivitelt elérte. Amint arról a hét elején beszámoltunk, az újdonság legnagyobb érdekessége a továbbfejlesztett LED-es világítási rendszer, amit MULTIBEAM LED névre keresztelt el a gyártó. Az első fényszórók 24 darab különálló LED-del büszkélkedhetnek, amelyek fényereje 255 fokozatban állítható, a 4 vezérlő egység pedig, ha szükség van rá, akár másodpercenként 100 alkalommal képes megváltoztatni a kamerával is dolgozó rendszerben a fényszórók szögeit, fényerejét, s így a fénykévét.
Az eddigi funkciók mellé újdonságként társult a körforgalmi világítási funkció, ami a körforgalmakban a navigációs rendszerrel összedolgozva javítja a kilátást, s előre megvilágítja a kijáratot. Az új lámpák egyben friss megjelenést is kölcsönöznek a CLS-nek, amely néhány apróbb változásnak köszönhetően egyértelműen megkülönböztethető a ráncfelvarrás előtti modelltől. Ebben az új, még igényesebb és dögösebb hűtőrács, az átformált lökhárítók és például a sötétebb hátsó lámpatestek is közrejátszanak, de új színeket és kerekeket is találhatunk a kínálatban, továbbá az AMG sportcsomag is új formatervezéssel büszkélkedhet.
Az utasteret a vadonatúj C osztály mintájára alakították át a mérnökök: az eddigi multimédiás/navigációs képernyő helyett a tervezők megosztó, különálló, 8 colos tabletszerű kijelzőt építettek be, a kormány pedig szintén a C osztályból érkezett. A lehetséges konfigurációk száma továbbra is szinte végtelen, az extrák terén pedig továbbfejlesztett biztonsági rendszerek csatlakoztak a kínálatba, továbbá szériában jár a bluetoothos telefonkihangosító, a médiacsatlakozási felület, valamint a Mercedes connect me intelligens kommunikációs rendszer.
A hajtásláncokat szintúgy nem hagyták érintetlenül a stuttgartiak, mi több, talán a lemezek alatt történt a legnagyobb változás. Jelentős előrelépés, hogy mostantól az összes erőforrás teljesíti a szigorú Euro6-os normákat. A motorok tekintetében lefelé (is) nyit a CLS: csatlakozott egy új belépő dízelmotor a kínálatba – pontosabban maga a motor nem új, hiszen jól ismerjük a többi modellből a 2,1 literes, 170 lóerőt és 400 Nm-t produkáló kétturbós, 220 BlueTEC nevű négyhengeres egységet.