Megérkezett a frissített Mercedes–Benz CLS

Nem ért minket meglepetésként a második generációs Mercedes–Benz CLS frissítése, íme az újdonság.

Vajda János
2014. 06. 22. 4:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Természetesen a frissítés szele mind a négyajtós kupé, mind pedig az ötajtós, puttonyos Shooting Brake kivitelt elérte. Amint arról a hét elején beszámoltunk, az újdonság legnagyobb érdekessége a továbbfejlesztett LED-es világítási rendszer, amit MULTIBEAM LED névre keresztelt el a gyártó. Az első fényszórók 24 darab különálló LED-del büszkélkedhetnek, amelyek fényereje 255 fokozatban állítható, a 4 vezérlő egység pedig, ha szükség van rá, akár másodpercenként 100 alkalommal képes megváltoztatni a kamerával is dolgozó rendszerben a fényszórók szögeit, fényerejét, s így a fénykévét.

Az eddigi funkciók mellé újdonságként társult a körforgalmi világítási funkció, ami a körforgalmakban a navigációs rendszerrel összedolgozva javítja a kilátást, s előre megvilágítja a kijáratot. Az új lámpák egyben friss megjelenést is kölcsönöznek a CLS-nek, amely néhány apróbb változásnak köszönhetően egyértelműen megkülönböztethető a ráncfelvarrás előtti modelltől. Ebben az új, még igényesebb és dögösebb hűtőrács, az átformált lökhárítók és például a sötétebb hátsó lámpatestek is közrejátszanak, de új színeket és kerekeket is találhatunk a kínálatban, továbbá az AMG sportcsomag is új formatervezéssel büszkélkedhet.

Az utasteret a vadonatúj C osztály mintájára alakították át a mérnökök: az eddigi multimédiás/navigációs képernyő helyett a tervezők megosztó, különálló, 8 colos tabletszerű kijelzőt építettek be, a kormány pedig szintén a C osztályból érkezett. A lehetséges konfigurációk száma továbbra is szinte végtelen, az extrák terén pedig továbbfejlesztett biztonsági rendszerek csatlakoztak a kínálatba, továbbá szériában jár a bluetoothos telefonkihangosító, a médiacsatlakozási felület, valamint a Mercedes connect me intelligens kommunikációs rendszer.

A hajtásláncokat szintúgy nem hagyták érintetlenül a stuttgartiak, mi több, talán a lemezek alatt történt a legnagyobb változás. Jelentős előrelépés, hogy mostantól az összes erőforrás teljesíti a szigorú Euro6-os normákat. A motorok tekintetében lefelé (is) nyit a CLS: csatlakozott egy új belépő dízelmotor a kínálatba – pontosabban maga a motor nem új, hiszen jól ismerjük a többi modellből a 2,1 literes, 170 lóerőt és 400 Nm-t produkáló kétturbós, 220 BlueTEC nevű négyhengeres egységet.

A 250 BlueTEC dízel ugyanezen erőforrás 204 lóerőt és 500 Nm-t mozgósítani képes verziója, míg a titkos tipp továbbra is a 3 literes V6-os 350 BlueTEC, ami 258 lóerőt és 620 Nm-t teljesít magabiztos menetteljesítményeket garantálva, miközben rendkívül kulturált működésről tesz tanúbizonyságot. Újdonság, hogy a dízelekhez immár elérhető a Mercedes 9G-Tronic nevű kilencfokozatú automatája, jelentősen javítva a hatékonyságot.

Benzinfronton egy kevésbé izmos belépő egység még várat magára, így a kínálat az új, 400-as nevet viselő 3 literes, V6-os, kétturbós motorral indul, ami 333 lóerőt és 480 Nm-t teljesít. Ehhez a verzióhoz továbbra is hétsebességes automata jár, a 4,7 literes, 408 lóerős (600 Nm) V8-assal operáló 500-as kivitel viszont szintén kilenc fokozattal büszkélkedhet. Természetesen nem maradhatnak el a bivalyerős AMG verziók sem: az 5,5 literes biturbós V8-as alapesetben 557, míg az S verzióban 585 lóerőt produkál, szuper sportautós menetteljesítményeket biztosítva. A váltó itt az AMG 7 sebességes szerkezete. Alapesetben az 585 lovas, összkerékhajtású csúcsmodellt leszámítva minden CLS hátsókerék-hajtású, felárért viszont a 170 lóerős bázismotorral szerelt verziót leszámítva az összes modellhez rendelhető a Mercedes 4MATIC összkerékhajtása.

A frissített CLS vélhetően az október elején megrendezésre kerülő párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek, ám a rendelések felvételére már vélhetően nem kell sokat várni. Az árak jelentősen biztosan nem fognak változni, de az új bázismotor révén bizonyára a mostaninál valamivel olcsóbban, nagyjából 17-17,5 millió forinttól be lehet majd ülni a dögös típusba, míg a felső határ természetesen ezúttal is a csillagos ég.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.