Ezúttal a gyáriak nem tükröztek új elnevezéssel és más formákkal: az alapként szolgáló kisautó karakteres formáját hitelesen ültették át az új változat egyedi arányaira – s megtoldották két ajtóval. A háromajtós MINI modellekhez képest 72 milliméterrel megnövelt tengelytáv és 161 milliméterrel megnyújtott karosszéria jóvoltából az ötajtós modell nagyobb szabadságot tesz lehetővé a belső tér kihasználására.
A hátsó sorban három különálló ülést találunk, az itt helyet foglaló utasok fokozott kényelmét a 15 milliméterrel megnövelt fejtér és a könyökmagasságban 61 milliméterrel szélesebb utastér szolgálja. Az ötajtós csomagterének befogadóképessége 67 literrel múlja felül az új Mini háromajtós kivitelét, így kapacitása 278 liter, amelyet a hátsó üléspad ledöntésével 941 literig fokozhatunk.
Kezdetben az ügyfelek négy turbómotor közül választhatnak. A(z egyelőre) beszálló benzines Cooper három hengerrel és 1,5 literes űrtartalommal gazdálkodik, összesen 136 lóerőt és 220, sőt túltöltéssel 230 Nm csúcsnyomatékot bízva a vezetőre. Előbbi szép nagy platót képezve 4500-as fordulattól egészen 6000-ig elkísér, miközben a nyomaték már 1250-tól felépülve 4750 1/perc-ig jelen van. Az alacsony tömeg mellett ennek is köszönhető, hogy már ez a kiadás is letudja 8,2 másodperc alatt a 0100-as sprintet, miközben végsebessége 207 km/h.
A felár ellenében kérhető hatfokozatú automataváltó a gyorsulást 8,1 szekundumra apasztja, miközben a mindössze 4,7 literes vegyes fogyasztást maximum a nagyobb kerekekkel kombinálva növeli 4,9 l/100 km-re. Esetében 5,87 milliós induló árra számíthatunk, vagyis a plusz két ajtóért hozzávetőlegesen negyedmillió forintot kell otthagynunk a kasszánál.
A dízel alternatívaként szolgáló Cooper D szintén 1,5 literes, háromhengeres, 2000 baros maximális befecskendezési nyomással. Az újdonság 116 lóerőt teljesít 4000-es fordulaton, 270 Nm-es nyomatékcsúcsa pedig 1750-nél köszönt be egy gyors búcsú erejéig. A 9,4 másodperces 0-100-as sprint és a 203 km/h-s végsebesség is a benzines alternatíva felsőbbrendűségét bizonygatja, amellyel szemben a 3,6-3,9 literes fogyasztás küzd – a magasabb, 6,37 milliós alapár azonban semmivé teheti az itt felmutatott alig 1 literes fogyasztási előnyt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!