Prémiumok közé vágyik – Bemutatkozott a Ford Edge

A tavaly novemberben bemutatott tanulmányt nagy várakozások övezték.

Kenéz Tibor
2014. 06. 28. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ford ezzel a lépéssel nem rest harcba szállni a BMW X3 és az Audi Q5 kategóriájában. Az ötüléses kocsi ugyanarra a C/D platformra épül, mint a hazánkba hamarosan érkező – és az Egyesült Államokban már jó ideje kapható – új Mondeo és a még be nem mutatott S-Max. Az Edge egyébként az EcoSport és a Kuga után a harmadik globális terepese lesz a Fordnak, s a tervek szerint akár a prémiumok sarkára is ráléphetnek majd.

A sorozatgyártású verzió egyébként nem sokban változott a tanulmányhoz képest, hiszen külső vonásait tekintve a rejtett kilincseket, a keret nélküli ajtókat és a különleges fényszórókat leszámítva gyakorlatilag egy az egyben megkaptuk a koncepciót, aminek sokan kifejezetten örülnek, köztük mi is. A gyáriak elmondása szerint az autót „kezdetektől fogva a sportos kiállásra és a magas szintű európai igényekre tervezték, előkelő, kifinomult, tágas és technológiailag fejlett”. Belül szintén a koncepció modern vonalait üdvözölhetjük, habár a kezelőszervek és a légbefúvók formavilága itt már jóval többet finomodott. A kezelhetőségre és átláthatóságra kihegyezett középkonzol központi részét egy nagy érintőképernyő foglalja el, melyen a gyártó legújabb rendszere, a MyFord Touch fut.

A Ford a bemutatáskor nem is a már ismert vonalakra, sokkal inkább a kocsi fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereire helyezte a hangsúlyt, melyek között már-már prémiumos megoldásokat találhatunk. Ilyen például az autó orrát 180 fokban átlátó kamerarendszer – mely segít a manőverezésben –, a városi vészfékasszisztens, a holttérfigyelő rendszer vagy az adaptív szervokormány és tempomat. A biztonság terén is rengeteg újdonságot hoz az Edge, itt a hátsó utasoknak járó biztonsági övben lévő légzsákot vagy az első utas lábát védő különleges, kesztyűtartóban lévő térdlégzsákot érdemes említeni.

Az elsőkerék-hajtású változat elöl MacPherson-, hátul pedig új független felfüggesztést kap. Az összkerékhajtásúhoz egyebek között olyan asszisztensek is járnak, mint a nyomaték- és fékerőelosztó rendszer – melyek érzékelők segítségével állítják be a megfelelő értékeket –, valamint a kanyarsegéd.

Az erőforrások terén egyelőre az észak-amerikai piacra szánt változatokról rántották le a leplet teljes egészében. Az Egyesült Államokban egy 2,0 négyhengeres és egy 2,7 literes V6-os EcoBoost erőforrással újítanak a fordosok, s marad a kínálatban a jól bevált 3,5 literes V6-os. Az újdonságok közül az előbbi 245, utóbbi pedig 300 lóerőt ereszt az útra, és mindhárom motorhoz alapáron jár a hatfokozatú automata váltó.

Európának természetesen dízel is jár majd, melyet egy kétliteres Duratorq erőforrás jelent majd két teljesítményfokozattal. A gyengébbik verzió 179 lóerőt teljesít majd, az erősebbik 210 tagú ménessel ostromolja az aszfaltot. Ezekhez alapáron hatfokozatú kézi váltót társítanak a gyáriak.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a több mint száz ország között, ahol elérhető lesz az Edge, szerepel-e hazánk is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.