E célból a britek Special Operations néven külön divíziót hoztak létre: az új részleg a fejlesztésekkel foglalkozik majd. Csúcstechnológiás tanulmányokkal, egyedi modellekkel és hagyományőrzéssel is foglalkozik majd a JLR új divíziója, amelynek előszelét az F-type Poject 7 hozta. A Goodwoodban bemutatott különlegesség az ősök szellemének felidézése mellett a jövőre koncentrál, hiszen az ultrakönnyű E-type újjáélesztését vetítette előre.
A Special Operations West Midlandsben tevékenykedik majd mint technikai központ, közel a JLR főhadiszállásához. A részleg elsődleges feladata, hogy jövőbe mutató, csúcstechnológiás rendszerekkel megtömött modelleket fejlesszen ki mindkét márka számára, s a nagy teljesítményű sportmodellek is itt születnek majd meg, ahogy a luxus csúcsát képviselő finomságok és a gyűjtői limitált darabok is. Az új részleg feladatai közé tartozik tpvábbá a modellek egyediségét fokozó betétek, színek, anyagok és kiegészítők felvonultatása, illetve restaurációs tevékenység és veterán alkatrészellátás is szerepel a repertoárban, tehát meglehetősen komplex egységről beszélhetünk, számos feladatkörrel.
A JLR Special Operations divízióját John Edwards, a Land Rover korábbi embere vezeti majd: „már kilenc hónapja dolgozunk ezen a projekten. Ez egy olyan terület, ahol még nem nagyon jártunk korábban. A Special Operations megalkotásával ki tudjuk aknázni a Jaguar Land Roverben rejlő nagy tehetséget és szakértelmet – ezáltal olyan kivételes termékeket és szolgáltatásokat hozunk létre, amelyeket vásárlóink egy életre megszeretnek”.
A JLR mintegy 150 specialistát foglalkoztat majd az új központban. A tervezők és mérnökök csapatát Paul Newsome dirigálja majd, aki korábban a Jaguar C-X75 projektjét is vezette a Williams istállóval karöltve. A hagyományőrzéssel a Jaguar szempontjából spirituális helyszínen, a Conetryben lévő Browns Lane-en foglalkozik majd a gyártó, példának okáért a hat, ultrakönnyű E-type reinkarnáció is itt épül meg. Összesen mintegy 700 főt foglalkoztat majd a négy új egység.