Mindez persze a rajongók számára szentségtörésnek számít, azonban Zuffenhausenben nyilván nem ok nélkül nyúltak a kényszerlélegeztetéshez. A konkurenciával mindenképp tartani kell a tempót, a lóerők hajhászása pedig egyszerűen igényli a turbótöltőt.
A GT3 RS a 3,8 literes, 475 lóerős, hathengeres boxermotorral szerelt GT3-ra alapszik majd. Úgy tűnik azonban, hogy a mérnökök szerint a szívómotorból kipréselt újabb lóerők már a megbízhatóság rovására mennének. A szívómotor helyett tehát turbós erőforrással érnék el a német szakemberek az RS plecsnihez méltó teljesítményszintet, ráadásul anélkül, hogy az extra lóerők a megbízhatóság rovására mennének.
Emellett a szuperautók mezőnyében is egyre több turbós modell van, így a GT3 RS nem lógna ki a sorból. Mindeközben az ínycsiklandó technológiák szép lassan szivárognak lefelé, hiszen a Porsche már fejleszti a 911 GT3 összkerék-kormányzási rendszerét a Cayman – és vélhetően a Boxster – számára is, miközben a kisebb modellek a négyhengeres turbós erőforrásokkal is elérhetőek lesznek a közeljövőben.