Szentségtörés: turbómotorral jön a Porsche 911 GT3 RS

A Porsche szakít a hagyományokkal, hiszen a 991-es széria GT3 RS már turbómotorral folytatja.

Csizsek Ádám
2014. 06. 02. 15:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindez persze a rajongók számára szentségtörésnek számít, azonban Zuffenhausenben nyilván nem ok nélkül nyúltak a kényszerlélegeztetéshez. A konkurenciával mindenképp tartani kell a tempót, a lóerők hajhászása pedig egyszerűen igényli a turbótöltőt.

A GT3 RS a 3,8 literes, 475 lóerős, hathengeres boxermotorral szerelt GT3-ra alapszik majd. Úgy tűnik azonban, hogy a mérnökök szerint a szívómotorból kipréselt újabb lóerők már a megbízhatóság rovására mennének. A szívómotor helyett tehát turbós erőforrással érnék el a német szakemberek az RS plecsnihez méltó teljesítményszintet, ráadásul anélkül, hogy az extra lóerők a megbízhatóság rovására mennének.

Emellett a szuperautók mezőnyében is egyre több turbós modell van, így a GT3 RS nem lógna ki a sorból. Mindeközben az ínycsiklandó technológiák szép lassan szivárognak lefelé, hiszen a Porsche már fejleszti a 911 GT3 összkerék-kormányzási rendszerét a Cayman – és vélhetően a Boxster – számára is, miközben a kisebb modellek a négyhengeres turbós erőforrásokkal is elérhetőek lesznek a közeljövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.