Tetőtől talpig felfrissült a Toyota Yaris

Végre egy egész galérián megcsodálhatjuk a már hivatalosan is leleplezett ráncfelvarrt modellt.

Kenéz Tibor
2014. 06. 02. 5:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Aygo vagány, X alakot formázó vonalai jelentek meg a Yarisnál is, legalábbis amennyire a modell átrajzolható vonalai engedték. Ezzel a változtatással a legkomolyabb újítást az első lökhárítónál érhetjük tetten, amelyen egy hatalmas, trapéz alakú légbeömlő kap majd helyet, közepén a rendszámtáblával, s a fényszórókat is finoman átrajzolták a szakemberek. Természetesen menetfényt is kap az agresszívvá váló Yaris. Hátul a lökhárítón fedezhetünk fel változásokat, valamint az immáron led fényforrásokat tartalmazó hátsó lámpatestek grafikája is átalakult.

A gyáriak elmondása szerint a frissített modellben felhasznált anyagok mind szemre, mind tapintásra kellemesebbek, és a színes betéteknek és kárpitoknak köszönhetően a variálhatóság is sokat fejlődött. Külön kiemelik, hogy a középkonzolt 2,3 centivel feljebb emelték, hogy helyet adjanak a három centivel megemelt váltónak, ami a komfortosabb és dinamikusabb kapcsolást hivatott szolgálni. A frissített, Toyota Touch 2 multimédiás központi rendszer képernyőjének méretét is növelték, így már 7 hüvelykes megjelenítőt tapogathatnak a bent ülők.

Továbbfejlesztették a mérnökök a futóművet – ez merevebb hátsó torziós rudakat, lágyabb rugókat és poliuretán gátlókat takar –, ami mind a komfortnak, mind a vezetési élménynek és a kezelhetőségnek is jót tett. Új, 15 és 16 colos felnik jelentek meg a kínálatban. A hangszigetelésen is javítottak a szakemberek.

Egyedül talán az erőforrások tekintetében nem történt változás, hiszen a kis Toyota továbbra is két benzines, egy dízel- és egy hibrid hajtáslánccal érhető el. Előbbiből az 1 literes 69 lóerős és az 1,33 literes 99 lóerős változat rendelhető – utóbbi fokozatmentes cvt automatával is –, a gázolajosokból a vásárlóknak továbbra is be kell érniük a 90 lovas 1.4 D4-D motorral, melyhez kézi és automata szerkezet is elérhető. Az újdonságok rajongói számára pedig továbbra is elérhető az 1,5 literes benzinessel kombinált elektromotoros hibrid, melynek összteljesítménye 100 lóerő.

A Toyota tehát nem viccelte el a Yaris frissítését, és egy igazi, mindenre kiterjedő ráncfelvarrással tette divatossá, amivel sikerrel veheti majd fel a versenyt a újabb konstrukciókkal rendelkező versenytársakkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.