Az iSeeCars.com – amely már több mint 20 millió autón adott túl – tanulmánya szerint ugyanis az új autóknál kevésbé népszerű árnyalatok a későbbiekben a használt piacon sokkal jobban tartják az értéküket, mint a szokásos fekete, szürke vagy ezüst színek. A különbség pedig nem csak pár ezer forintban mérhető. A sárga autók átlagosan 26,2 százalékot veszítenek az eredeti árukból öt év alatt, ami jóval alacsonyabb, mint a fekete négykerekűek által mutatott 34,4 százalékos érték.
Egy példán keresztül szemléltetve: két átlagos, 8,8 millió forintos autót alapul véve, melyeknek mindössze a színük különbözik, azt tapasztalták, hogy a sárga példány 2,3 milliót adott le az árából a már említett öt esztendő alatt, míg ugyanaz az autó feketében már 3,03-at. A fent említett honlap vezérigazgatója, Phong Ly úgy gondolja, hogy ezt a különbséget egyszerűen a kereslet és a kínálat generálja.
Az új autók árainál gyakorlatilag nem jelent különbséget egy vidámabb szín kiválasztása a hétköznapiakkal szemben – hacsak nem egy valóban különleges árnyalatra esik a választásunk –, míg a használtpiacon sokkal szabadabban alakulnak az árak. Ly elárulta, hogy az úton futó négykerekűek mindössze 1,1 százaléka viseli magán a sárga vagy a narancs színeket, ami gyakorlatilag egy előnyt jelent azok tulajdonosai számára.
A tanulmány szerint ezek az értékek típustól és márkától teljesen függetlenül igaznak bizonyulnak, szóval azt ajánlják, hogy ha minimalizálni szeretnénk a veszteségeinket és nem zavar minket, hogy kicsit kilógunk a tömegből, akkor mindenképpen megéri egy különlegesebb színt beikszelni az opciós listán. Megfontolandó ajánlat, ugyanakkor kíváncsiak lennénk, hogy az USA-ban végzett vizsgálatok vajon milyen mértékben állnák meg a helyüket hazánkban.