Azonban nem tartott sokáig a Seat öröme, ugyanis a franciák felmérgelődtek a konkurens márka produktumát látva, és visszaszerezték a képzeletbeli kitüntetést. Lényeg a lényeg, a Renault bejelentette, hogy ismét a Mégane RS, pontosabban annak Trophy-R névre keresztelt speciális, és egyben limitált változata a leggyorsabb elsőkerekes a Nordschleifén, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy a spanyol konkurens 7 perc 58,4 szekundumos eredményét 7 perc 54,36-ra javította a francia, vagyis 4 másodpercet kapott a Leon – a köridőt videóra is felvették a gyáriak, amit a következőkben Önök is végignézhetnek.
Az igazsághoz azért hozzátartozik az is, hogy míg a Seat egy abszolút szériagyártású, hátsó ülésekkel is rendelkező típussal futotta meg a fenti időt, addig a 7:54-re a Renault-nak csak egy igencsak speciális szériája képes, amelyből mindössze 250 példány fog világot látni.
A Mégane RS 275 Trophy-R egyszerűbb Mégane 275 Trophy testvéréhez képest mindenekelőtt közel 100 kilót fogyott, ami nagyban hozzájárult a sikerhez. Ehhez szükség volt a hátsó ülések kihajítására, némi szigetelőanyag mellőzésére, továbbá a gyáriak kivették a rádiót, a klímaberendezést, és speciális, az eredetinél jóval kisebb akkumulátort építettek az autóba. Az első üléseket polikarbonátból készítette a Recaro, így azok is sokat hozzátesznek a tömegcsökkentéshez. A motor nem változott, vagyis maradt a kétliteres, 275 lóerő és 360 Nm leadására képes négyhengeres turbós egység, amihez speciális cup sportfutómű és önzáró differenciálmű jár, míg az izgalmas hanghatásról Akrapovic kipufogórendszer gondoskodik.
A kiemelkedő köridőben komoly szerepet játszanak az Öhlins állítható, közúti és versenypályás használatra egyaránt alkalmas lengéscsillapítói, a 350 mm-es könnyített féktárcsák, valamint a Michelin Pilot Sport Cup 2 semi slick sport gumiabroncsok, amelyek vörös, 19 colos könnyűfém kerekeken feszülnek. A Renault Mégane RS 275 Trophy-R minden esetben fehér külső fényezést kapott fekete tetővel, és számos apróbb, vörös kiegészítővel. Az extralistán nem sok mindent találhatunk, a vásárlók azonban választhatnak, hogy három- vagy hatpontos biztonsági övekkel kérik kedvencüket. A 250 példány bizonyára villámgyorsan el fog kelni.
Ha már a körrekordoknál, illetve a köridőknél tartunk, érdemes megemlíteni az új BMW M4 Coupé teljesítményét: a német Sport Auto magazin szupertesztjében vallatóra fogta az M3 Coupé utódját, a háromliteres, 431 lóerős turbómotorral szerelt jövevény pedig igencsak gyorsnak bizonyult a Nürburgringen.
Nos, bárminemű súlycsökkentés nélkül, ráadásul teljesen utcai abroncsokon nyúzva a szériagyártású modell 7 perc 52 szekundumos időt futott, ami azt jelenti, hogy a Sport Auto profi pilótáinak mérései szerint mintegy 13 másodperccel gyorsabb elődjénél, s így a köridőt tekintve egy ligába került például a Porsche Boxster/Cayman GTS párossal, amelyeknél lényegesen praktikusabb és tágasabb a bajor fenevad.