Újra a Renault Mégane RS a leggyorsabb elsőkerekes

Nemrég az új Seat Leon Cupra megdöntötte a Renault Mégane RS korábbi köridejét, ám a francia revansot vesz.

Vajda János
2014. 06. 18. 5:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azonban nem tartott sokáig a Seat öröme, ugyanis a franciák felmérgelődtek a konkurens márka produktumát látva, és visszaszerezték a képzeletbeli kitüntetést. Lényeg a lényeg, a Renault bejelentette, hogy ismét a Mégane RS, pontosabban annak Trophy-R névre keresztelt speciális, és egyben limitált változata a leggyorsabb elsőkerekes a Nordschleifén, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy a spanyol konkurens 7 perc 58,4 szekundumos eredményét 7 perc 54,36-ra javította a francia, vagyis 4 másodpercet kapott a Leon – a köridőt videóra is felvették a gyáriak, amit a következőkben Önök is végignézhetnek.

Az igazsághoz azért hozzátartozik az is, hogy míg a Seat egy abszolút szériagyártású, hátsó ülésekkel is rendelkező típussal futotta meg a fenti időt, addig a 7:54-re a Renault-nak csak egy igencsak speciális szériája képes, amelyből mindössze 250 példány fog világot látni.

A Mégane RS 275 Trophy-R egyszerűbb Mégane 275 Trophy testvéréhez képest mindenekelőtt közel 100 kilót fogyott, ami nagyban hozzájárult a sikerhez. Ehhez szükség volt a hátsó ülések kihajítására, némi szigetelőanyag mellőzésére, továbbá a gyáriak kivették a rádiót, a klímaberendezést, és speciális, az eredetinél jóval kisebb akkumulátort építettek az autóba. Az első üléseket polikarbonátból készítette a Recaro, így azok is sokat hozzátesznek a tömegcsökkentéshez. A motor nem változott, vagyis maradt a kétliteres, 275 lóerő és 360 Nm leadására képes négyhengeres turbós egység, amihez speciális cup sportfutómű és önzáró differenciálmű jár, míg az izgalmas hanghatásról Akrapovic kipufogórendszer gondoskodik.

A kiemelkedő köridőben komoly szerepet játszanak az Öhlins állítható, közúti és versenypályás használatra egyaránt alkalmas lengéscsillapítói, a 350 mm-es könnyített féktárcsák, valamint a Michelin Pilot Sport Cup 2 semi slick sport gumiabroncsok, amelyek vörös, 19 colos könnyűfém kerekeken feszülnek. A Renault Mégane RS 275 Trophy-R minden esetben fehér külső fényezést kapott fekete tetővel, és számos apróbb, vörös kiegészítővel. Az extralistán nem sok mindent találhatunk, a vásárlók azonban választhatnak, hogy három- vagy hatpontos biztonsági övekkel kérik kedvencüket. A 250 példány bizonyára villámgyorsan el fog kelni.

Ha már a körrekordoknál, illetve a köridőknél tartunk, érdemes megemlíteni az új BMW M4 Coupé teljesítményét: a német Sport Auto magazin szupertesztjében vallatóra fogta az M3 Coupé utódját, a háromliteres, 431 lóerős turbómotorral szerelt jövevény pedig igencsak gyorsnak bizonyult a Nürburgringen.

Nos, bárminemű súlycsökkentés nélkül, ráadásul teljesen utcai abroncsokon nyúzva a szériagyártású modell 7 perc 52 szekundumos időt futott, ami azt jelenti, hogy a Sport Auto profi pilótáinak mérései szerint mintegy 13 másodperccel gyorsabb elődjénél, s így a köridőt tekintve egy ligába került például a Porsche Boxster/Cayman GTS párossal, amelyeknél lényegesen praktikusabb és tágasabb a bajor fenevad.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.