A korábban bemutatott R3 és a kétliteres szívómotor párosával szemben ezúttal az új, 1,6-os turbómotor kerül a középpontba, amely az utcai RS verzióban is teljesít. Azonban a versenyre szánt variáns esetében természetesen nem elégedtek meg a mérnökök az utcai modellben mutatott teljesítménnyel, és 240 lóerősre skálázták fel a Nissannal közösen fejlesztett turbós négyhengerest. A maximális nyomaték 480 newtonméter. A vonóerő egésze az első tengelyhez továbbítódik, mégpedig egy hatfokozatú szekvenciális váltóművön keresztül – utóbbit a kormány mögé helyezett váltófülekkel vezérelhetik a pilóták. A Renault áttervezett futómű-geometriát biztosít, állítható lengéscsillapítókat, és aszfaltra 17, murvára pedig 15 hüvelykes felniket.
Különlegessége az R3T-nek, hogy a Renault a megszokottnál hosszabb szervizintervallumot ajánl hozzá, ennek megfelelően elegendő mindösszesen 4000 versenykilométerenként átnézni és karbantartani az autót. A gyáriak állítása szerint a kategóriában ez egyedülálló intervallum – a szívómotoros R3-ból már 380 eladott példány jelzi, hogy jó úton járnak a billancourt-iak.