Versenyre fel: bemutatkozik a Renault Clio R3T

A Renault folytatja politikáját, miszerint versenyzésre készített csomagokat kínál a privát csapatok számára.

Csizsek Ádám
2014. 06. 30. 15:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábban bemutatott R3 és a kétliteres szívómotor párosával szemben ezúttal az új, 1,6-os turbómotor kerül a középpontba, amely az utcai RS verzióban is teljesít. Azonban a versenyre szánt variáns esetében természetesen nem elégedtek meg a mérnökök az utcai modellben mutatott teljesítménnyel, és 240 lóerősre skálázták fel a Nissannal közösen fejlesztett turbós négyhengerest. A maximális nyomaték 480 newtonméter. A vonóerő egésze az első tengelyhez továbbítódik, mégpedig egy hatfokozatú szekvenciális váltóművön keresztül – utóbbit a kormány mögé helyezett váltófülekkel vezérelhetik a pilóták. A Renault áttervezett futómű-geometriát biztosít, állítható lengéscsillapítókat, és aszfaltra 17, murvára pedig 15 hüvelykes felniket.

Különlegessége az R3T-nek, hogy a Renault a megszokottnál hosszabb szervizintervallumot ajánl hozzá, ennek megfelelően elegendő mindösszesen 4000 versenykilométerenként átnézni és karbantartani az autót. A gyáriak állítása szerint a kategóriában ez egyedülálló intervallum – a szívómotoros R3-ból már 380 eladott példány jelzi, hogy jó úton járnak a billancourt-iak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.