120 éves múltjukat pedig most egy rövid visszatekintéssel ünneplik, méghozzá az egyik legelső versenyük felelevenítésével. A világ első autós megmérettetésének tartott 1894-es rendezvényen Daimler motoros Peugeot és Panhard-Levassor modellek, valamint Benz négykerekűje versengett egymással. A 126 kilométer hosszú megmérettetés akkoriban nem a sebességről és a gyorsaságról szólt, hanem sokkal inkább a kitartásról, a megbízhatóságról és a biztonságról.
A Peugeot és a Panhard & Levassor által indított Daimler hajtású négykerekűek együttesen diadalmaskodtak – és ezzel együtt haza is vitték az 5000 frankos fődíjat. Benz saját gyártású autója nem volt ilyen szerencsés, de azért a 3,5 lóerős járgány így is célba ért, méghozzá az 5. helyen. Nagy meglepetésre a versengést óriási sikerek övezték, és ezernyi néző volt kíváncsi a végeredményre. A Le Petit Journal így tudósított az eseményről: „a konvoj előtt, mellett és mögött rengeteg biciklis halad, sőt sokan a saját építésű mechanikus járműveikkel próbálják teljesíteni a távot.” Az egyikük maga Gottlieb Daimler volt.
Érdekes, hogy a Mercedes ekkor látta be, hogy a gőzhajtású autók sorsa megpecsételődött. A gyáriak így kommentálták a versenyt: „Jules Albert de Dion gróf gőztraktorja, ami a modern kor alternatívája, most teljesen bizarrnak tűnik. Hiába teljesítette leggyorsabban az utat, a szabályokat és előírásokat sokkal kevésbé hatékonyan sikerült betartania, mint a kifinomult gépkocsiknak. Más gőzhajtású járművek is részt vettek a versenyen, de három közülük – a rossz útviszonyok miatt – be sem tudta fejezni a 126 kilométeres versenyt.” A Mercedes–Benz azóta is sokszor elöl jár az autógyártás területén, és ami a modellek kvalitásait illeti, ez most sincs másként.