Az Audi épp ezért kíméletlen offenzívát hirdet, 2020-ra minden típusból elérhetővé tesznek hibrid változatot is a négykarikások. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési részlegének vezetője már az A3 e-tron premierjén leszögezte, „az új Audi hibrid új mércét állít fel a konnektoros hibridek szegmensében”. A szakember szerint a benzin-elektromos autók az alternatív hajtásrendszerek közül a legjobbak, mivel a vásárlók igényeinek, elvárásainak ezek felelnek meg a legjobban.
Emiatt nem is meglepő, hogy hamarosan minden Audi modellből lesz hibrid verzió is, Hackenberg pedig elárulta, hogy kétféle hajtáslánccsaláddal teljesítik majd a 6 éves tervet. Az első a már létező rendszer: a moduláris MQB platformra épülő modellek az A3 e-tron konnektorról is tölthető hibrid hajtását kapják majd meg. Ez nem más, mint a jól ismert 1.4 TFSI és a hatfokozatú dupla kuplungos váltó közé épített villanymotoros összeállítás, keresztben beépítve, természetesen elsőkerék-hajtással. Az összkerékhajtású MQB modellek esetében praktikus módon az első kerekeket az előbb említett benzin-elektromos hajtás forgatná, míg a hátsó tengely hajtásáról külön villanymotor gondoskodna.
A nagyobb Audi modellek esetében, amelyek az új MLB Evo padlólemezre épülnek, ugyanolyan megoldást tervez a gyártó, mint az előbbi esetben, tehát benzinmotor-villanymotor-váltó sorrendet, de itt hosszanti beépítéssel és nyilvánvalóan nagyobb teljesítménnyel kell számolnunk. Itt sem feledkezett meg Hackenberg a quattro modellekről, azonban nem árulta el, hogy külön elektromotorral oldják-e meg mindezt.
A szakember mindemellett megjegyezte, hogy a tisztán elektromos hajtású, de hatótáv-kiterjesztő benzinmotorral szerelt Audi A1 EV ötlete eredendően hibás gondolat: „ha beépítünk egy olyan motort, amely generátort hajtva termel elég áramot az akkumulátornak, akkor ugyanez a motor a hajtásra is elégséges volna” – mondta Hackenberg.