Amikor a Toyota 2005-ben bemutatta az első generációs AYGO modellt, az elvárások rendkívül magasak voltak. Nem csak azért, mert ez volt a Toyota első modellje a városi kisautók kategóriájában (A szegmens), hanem azért is, mert azt a PSA csoporttal kötött, új vegyes vállalat keretében fejlesztették kifejezetten az európai piacra, és a csehországi Kolin városában működő TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) üzemben kezdték gyártani. Az AYGO legfontosabb feladata az volt, hogy fiatal, városi ügyfeleket hódítson meg, és hogy érzelmekkel, fokozott játékossággal gazdagítsa a Toyota márkát.
Az évek során eladott több mint 760 000 darab autó, illetve az „A” szegmens átlagát messze meghaladó ügyfélhódítási, illetve márkahűségmutatók arra engednek következtetni, hogy az eredeti AYGO rendkívül jól teljesített, és képes volt megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak. Ami az új generációt illeti, ennyire sokrétű és különböző stílusban fogant kisautót aligha láttunk egyszerre, a franciák és a japánok izgalmas, látványos újdonságokkal előlépve bizonyítják, hogy az unalom már rég a múlté.
„Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek,” – mondja David Terai, az új Aygo főmérnöke. „Az A szegmens autóinak legfőbb vonzerejét hagyományosan a praktikumuk és kompakt kialakításuk jelenti” – és persze az árcédulájuk. Csakhogy az esetek túlnyomó részében ezekből az autókból hiányzik a csábítás. Egyszerűen kevés olyan dolgot kínálnak, ami miatt az ember tényleg vágyik rájuk, ami miatt újra meg újra fellapozza a brosúrát, míg végül úgy dönt, hogy éppen ezt az autót veszi meg. Ezeknél az autóknál a dizájn másodrendű kérdés, ráadásul a felszereltségük sem túl bőséges.”
Az új Aygo formatervi témájának neve ’J-Playful’, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. Az orr-rész új, látványos X dizájnjától kezdve az autó személyre szabását szolgáló opciók hosszú soráig, az új modell a vásárlók örömét szolgálja, hiszen a személyre szabhatóság élményét adja – mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki a saját példányát. Az autó több mint tíz külső eleme egyszerűen eltávolítható, és eltérő színű, kidolgozású elemmel váltható ki, így az ügyfelek megteremthetik saját, testre szabott Aygo modelljüket.