2,69 milliótól kapható itthon az új Toyota Aygo

A 2014-es genfi autószalon a legapróbb modellek ünnepe volt, hiszen ezúttal számos kisautó debütált.

Szabó Péter
2014. 07. 08. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amikor a Toyota 2005-ben bemutatta az első generációs AYGO modellt, az elvárások rendkívül magasak voltak. Nem csak azért, mert ez volt a Toyota első modellje a városi kisautók kategóriájában (A szegmens), hanem azért is, mert azt a PSA csoporttal kötött, új vegyes vállalat keretében fejlesztették kifejezetten az európai piacra, és a csehországi Kolin városában működő TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) üzemben kezdték gyártani. Az AYGO legfontosabb feladata az volt, hogy fiatal, városi ügyfeleket hódítson meg, és hogy érzelmekkel, fokozott játékossággal gazdagítsa a Toyota márkát.

Az évek során eladott több mint 760 000 darab autó, illetve az „A” szegmens átlagát messze meghaladó ügyfélhódítási, illetve márkahűségmutatók arra engednek következtetni, hogy az eredeti AYGO rendkívül jól teljesített, és képes volt megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak. Ami az új generációt illeti, ennyire sokrétű és különböző stílusban fogant kisautót aligha láttunk egyszerre, a franciák és a japánok izgalmas, látványos újdonságokkal előlépve bizonyítják, hogy az unalom már rég a múlté.

 

„Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek,” – mondja David Terai, az új Aygo főmérnöke. „Az A szegmens autóinak legfőbb vonzerejét hagyományosan a praktikumuk és kompakt kialakításuk jelenti” – és persze az árcédulájuk. Csakhogy az esetek túlnyomó részében ezekből az autókból hiányzik a csábítás. Egyszerűen kevés olyan dolgot kínálnak, ami miatt az ember tényleg vágyik rájuk, ami miatt újra meg újra fellapozza a brosúrát, míg végül úgy dönt, hogy éppen ezt az autót veszi meg. Ezeknél az autóknál a dizájn másodrendű kérdés, ráadásul a felszereltségük sem túl bőséges.”

Az új Aygo formatervi témájának neve ’J-Playful’, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. Az orr-rész új, látványos X dizájnjától kezdve az autó személyre szabását szolgáló opciók hosszú soráig, az új modell a vásárlók örömét szolgálja, hiszen a személyre szabhatóság élményét adja – mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki a saját példányát. Az autó több mint tíz külső eleme egyszerűen eltávolítható, és eltérő színű, kidolgozású elemmel váltható ki, így az ügyfelek megteremthetik saját, testre szabott Aygo modelljüket.

Az intelligens szerkezeti felépítés és a gondosan kidolgozott összeszerelési stratégia révén ez a személyre szabás megfizethető és egyszerű módon hajtható végre, így az autó ára és a kiszállítási határidők egyaránt megfelelnek az kisautók szegmensében elfogadottaknak. A tágasabbnak ígérkező utastérben vidám, modern kialakítású műszerfal és innovatív kiegészítők gondoskodnak a kényelemről. A korábbi modellekhez képest a leginkább szembeötlő az X-touch multimédia-rendszer 7 hüvelykes érintőképernyővel és MirrorLink okostelefon-csatlakoztathatósággal.

Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, és a csomagtér befogadó képessége is 29 literrel, 168 literre nőtt. Minden autóban megtalálható az audiorendszer, USB és AUX csatlakozóval, a ledes nappali világítás, a menetstabilizátor és a hegymeneti elindulássegéd, felár ellenében pedig tolatókamerát és hatalmas, 78,5 × 73 centiméteres panorámatetőt is kérhetünk a típushoz. Miközben a mérnökök a modell karosszériájának merevségét 25 százalékkal növelték, a karosszéria, a borítóelemek és a vázszerkezet átalakításával közel 15 kilogrammal fogyókúráztatták is a típust. Továbbá az új generációnál nagyobb figyelmet fordítottak a zajszigetelésnek, ugyanakkor a karakteres, háromhengeres motor hangját izgalmasabbra hangolták a tervezők.

 

A motorháztető alatt a Toyota, háromhengeres, egyliteres VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. A gyáriak növelték a kompressziót (11-ről 11,5:1-re), jobb hűtést biztosító új gyújtógyertyákat adtak neki, valamint optimalizálták a szívótraktust. A saját méretosztályában még mindig az egyik legkönnyebbnek számító motor 69 lóerő leadására képes 6000 1/perces fordulatszámnál, míg csúcsnyomatéka 95 Nm, amelyből 85 Nm már 2000-es fordulattól elérhető. Az új Aygo álló helyzetből 14,2 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 160 km/óra.

A kisautóból a normál mellett külön Eco verzió is rendelkezésre áll, utóbbi a hosszabb 4-es és 5-ös sebességi fokozatban, valamint alacsony gördülési ellenállású abroncsokban és start-stop rendszerben különbözik testvéreitől.

A standard változat fogyasztása 4,4 liter, míg az Eco verzió akár 4,1 literrel is megelégszik – ez 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Ehhez a hatékony aerodinamikai kialakításra is szükség volt: az új Aygo légellenállási együtthatója 0,30 értékről 0,29-re csökkent, sőt az Eco változatnál még ennél is jobb 0,28-as értékkel szembesülhetünk. Felár ellenében robotizált váltóval is rendelhetjük a típust, amelynek vegyes fogyasztása az automatával 4,2 literben áll meg a gyári adatok szerint.

 

Az apróság induló verziója 2,69 millió forint, amelyhez már a hegymeneti elindulást segítő mellett keréknyomás-figyelő, USB-csatlakozós audiorendszer, 8 légzsák, LED-es nappali menetfény és projektoros fényszóró is jár. A középső, X-play névre hallgató rendszer ezt 15 colos felnikkel, fényezett elemekkel, elektromos ablakemelővel, központi zárral, X-touch rendszerrel és tolatókamerával, telefonos kihangosítóval, bőr kezelőszervekkel és klímával tetézi, 3,35 milliós árával pedig a kategória átlagát adja.

A teljes anyag ezen a linken érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.