A Bentley is egyedi autókat készítene vásárlóinak

Az igazán gazdag rétegek számára ma már nem elég egyediek a különleges luxusmodellek sem, ezért lép a Bentley.

Kenéz Tibor
2014. 07. 16. 14:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csoda, hogy a csúcsmárkák külön részleget hívnak életre, hogy maradéktalanul személyre szabják autóikat, ezt a lépést fontolgatja most a Bentley is. Az egyéniesítés a gyökerekhez való visszatérést jelentené, ugyanis az alapításkor, az 1920-as években mindössze egy háromliteres motorral ellátott kész alvázat kínáltak eladásra a tehetős vásárlóknak, akik aztán olyanra szabták a kocsi külsejét, amilyen számukra a legvonzóbb volt – ezzel elérve a tökéletes egyediséget.

A márka eladásokért és marketingért felelős igazgatója, Kevin Rose kifejezetten támogatja a tervet, és elmondása szerint megvan az a réteg, amely igénybe venné a divízió munkáját. Ez a munka egyébként a meglévő alapok felhasználásával folyna, ám a külsőt a vásárlók kérései alapján alakítanák ki – ahogyan arra már láthattunk példát a Ferrari és a McLaren esetében is.

A vezető azt is kifejtette, hogy az egyediesítésre épülő stratégia manapság egyre nagyobb érdeklődést kelt. „Rengeteg gyártó kínál »ultralimitált« kiadásokat, s a körül tovább fog bővülni.”

A részleg a Bentley Mulliner nevű osztályából alakulhatna ki. Ennek neve egyébként az 1920-as években az autógyártóval együttműködő, majd 1959-ben felvásárolt és a Park Warddal egyesítve beolvasztott cégtől származik. A Mulliner nevet utoljára a Mulsanne-ból kialakított különleges széria kapta, mely a gyár fennállásának 95. évfordulójára készült, de szinte minden modell esetében ez a szint jelentené a non plus ultrát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.