A kategória emberi méretű, de luxust is kínáló képviselője a Mercedes-Benz V osztályának Marco Polo változata. Ezúttal az új generáció érkezéséről adhatunk hírt. Az új V osztályt röviden már górcső alá vettük, a menetpróbánk során pedig megállapíthattuk, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető kisbuszok királyával van dolgunk, legalábbis a luxus tekintetében. Az alapok tehát adottak voltak ahhoz, hogy a „bentlakós” kivitel is új szintre emelkedjen, ami a fényképek tanulsága szerint meg is történt.
A Marco Polo a kempingezés luxuskategóriájába kínál belépőt, és a modelltől elvárható minőségben csomagolja egyetlen négykerekűbe a hűtőt, a mosogatót, a tűzhelyet, az étkezőt és a kétszemélyes ágyat. Utóbbi a hátsó ülések elektromos ledöntésével hozható létre. A gyári fényképek ízléses összhangját elnézve valószínűleg kevesen akadnak majd a modell tulajdonosai közül, akik nem próbálnák ki az autóban alvás romantikáját szívesen.
A motortérben a hagyományos kivitelek erőforrásait találjuk. Az egytől egyig 2,1 literes, négyhengeres dízelmotorok 136, 164 és 190 (vagy 204) lóerős kivitelben elérhetők. Hétfokozatú, bolygóműves automata váltó kapcsolódik hozzájuk. Fogyasztás terén nem tapasztalható nagy szórás: mindegyik változat vegyes üzemmódos gyári adata 6 liter környékén alakul.
A Marco Polo németországi forgalmazása július 29-én kezdődik, és ezt követően röviddel hazánkban is elérhetővé válik a típus. Az árakról egyelőre titkolóznak a gyáriak, de azt nem nehéz kitalálni, hogy a V osztály 12,1 millió forintos beugrójánál nagyobb költségekre számíthatunk.