Az MIT, Amerika egyik legismertebb egyeteme ezúttal a technológia autóra való átültetésével kísérletezik, amitől a légáramlások optimalizálásával a légellenállás csökkenését várják a szakemberek, meglehetősen nagy arányban. A golflabdán sem véletlenül vannak a jellegzetes mélyedések: a 366 homorú bemélyedés komoly szerepet vállal a labda iránytartásában. A speciális mintázatnak köszönhetően a felülete áramvonalasabb, a labda gyorsabban és messzebbre száll, miközben stabilitása is nagyobb. Ugyanezen tulajdonságokat várják a mérnökök az autók esetében is, a hatékonyság növelése és a fogyasztás csökkenése az elsődleges cél.
A kutatás atyja és vezetője, a mérnök Pedro Reis szerint a sima felület helyett meghatározott rendszerben kialakított bemélyedéseknek köszönhetően jelentős javulás érhető el. Hogy mennyire aktuális a kérdés, jól mutatja, hogy a Discovery csatorna hírhedt műsorában (Mythbusters) a két mítoszvadász, Adam és Jamie is utánajárt a legenda valóságtartalmának. Meglepő módon arra az eredményre jutottak, hogy a bemélyedésekkel tarkított autó tényleg kevesebbet fogyaszt a kedvezőbb aerodinamikának köszönhetően: 11 százalékos fogyasztásbeli javulást értek el az azonos körülmények között elvégzett mérések során.
Persze az MIT mérnökei sokkal szofisztikáltabb mérésekkel, tudományosan megalapozva szeretnék bizonyítani a felvetést, aminek komoly hatása lehet az autóiparra. A lemezekre egy vastagabb üreges réteget, valamint egy bőrhöz hasonló fedőréteget vinnének fel a tudósok. Amennyiben vákuumot hoznak létre, a külső, bőrszerű réteget beszippantja az alatta lévő és kialakulnak a mélyedések.
Pedro Reis eljárásával a bemélyedések mérete, mélysége is szabályozható, aminek köszönhetően az aktuális sebességhez az annál elérhető optimális légellenállást lehet létrehozni. A kísérletsorozat még korai szakaszban van, azonban ha eredményesen zárul, az autóipar jelentősen profitálhat belőle, s a Volkswagen Golf végre stílusosan igazi golflabdává válhat.