A következő lépés: Indukciós töltőn dolgozik a BMW

Az elektromos autók legnagyobb problémáját kétségtelenül a töltés jelenti. A BMW új töltője lehet az orvosság.

Vajda János
2014. 07. 13. 15:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az indukciós, vezeték nélküli töltés gondolata már számtalanszor felmerült, mint hívogató megoldás, a BMW pedig végre a tettek mezejére lépett. A bajorok már nagyban fejlesztik indukciós töltőjüket, az információ pedig nem egy kósza hírből, hanem hivatalos forrásból érkezett.

Az indukciós autótöltő első generációja a tervek szerint öt éven belül kerülhet piacra, és elsősorban a kisebb akkumulátorkapacitással dolgozó, konnektorról tölthető plug-in modellek töltését szolgálná, míg a nagyobb teljesítményű második generáció kicsit később érkezne, és segítségével már a teljesen elektromos járművek relatíve gyors feltöltése sem jelentene problémát. Az első generáció a tervek szerint 3,6 kW-os töltési rátával fog dolgozni, amihez 90 százalék feletti hatékonyság társul.

 

Ez nem számít kiemelkedő eredménynek, a BMW szerint egy plug-in hibridmodell akkumulátorát három órán belül feltölti – a következő fejlesztési ciklusban már 7 kW-tal számolhatunk, ami lényegesen lecsökkenti a töltési időt. A töltéshez egyébként a sofőrnek egyszerűen csak a földön lévő, padlóba integrált töltőmodul fölé kell parkolnia (a fedélzeti rendszer segít a pontos beállásban), és aktiválnia kell a folyamatot, az indukciós töltő pedig egy táblagéppel/okostelefonnal kommunikál, így valóban kényelmes a rendszer használata.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.