A németek életre keltik Elvis BMW-jét

A rock ’n’ roll királyaként ismert Elvis Presley egy 1957-es BMW 507 Roadster büszke tulajdonosa is volt.

Kenéz Tibor
2014. 07. 28. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bajor csoda most visszakerült Németországba, egyenesen a BMW főhadiszállására. Az 507-es egy kifejezetten ritka példány, hiszen mindössze 254 darab készült belőle, amelyek nagy része hírességek és királyi családok kezébe került. Elvis Presley azonban – bár már akkor is világsztár volt – az autó megvásárlása idején egyszerű katonaként állomásozott Németországban. Az első ízben a frankfurti autószalonon kiállított, 70079 sorozatszámú négykerekű a seregszemlét követően Hans Stuck kezei ügyébe került, hogy aztán tőle szerezze meg Elvis.

A legenda egy tesztvezetést követően 3750 dollárért vette meg a BMW tesztflottájából származó szépséges sportautót. További érdekesség, hogy mielőtt a zenész megkaparintotta volna az autót, a gyáriak teljes motorcserét hajtottak végre rajta, valamint új sebességváltót és szélvédőt kapott a bajorok ritkasága. Azt mondják, hogy az 507 eredetileg fehér volt, ám Presley már nagyon unta, hogy a hölgyek a rúzsukkal írják rá telefonszámukat, ezért átfényeztette Porsche-vörösre. Miután a híresség németországi kiruccanása véget ért, egyesek szerint visszaadta az autót, míg mások elmondása alapján a hadsereg hajóján átjuttatta Amerikába.

Miután az új tulajdonos egy Fordból vagy Chevrolet-ből származó V8-assal, valamint egy Borg-Warner váltóval fűszerezte félre az ízletes bajor kuriózumot, az autó sanyarú sorsa gyorsulási versenyeken folytatódott, majd egy raktár mélyén ért véget. Most ismét a müncheni BMW Múzeum szakembereinek garázsába gördülhetett be a ritkaság, ahol augusztus 10-ig eredeti állapotában tekinthetik meg a látogatók, majd ezután a BMW Group Classic teljes restaurálásnak veti alá, hogy mintegy két év múlva eredeti fényében ragyoghasson a rock ’n’ roll királyának BMW-je.

Az egyébként 3,2 literes V8-assal szerelt modell a 0–100-as sprintet 11,1 másodperc alatt abszolválta, míg végsebessége meghaladta a 200 km/h-t. Érdekesség még, hogy a négysebességes manuális váltóval szerelt veteránt egyébként az 1999 és 2003 között készülő, igencsak ritka BMW Z8-assal keltették életre, melyből szintén nem készült túl sok példány, összesen 5703 darab hagyta el a gyárkapukat. A zenészlegenda által hátrahagyott roadster egyébként igen nagy értékű, függetlenül annak tulajdonosától, így nem csoda, hogy a müncheniek ilyen nagy gondot fordítanak rá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.