A V6-osok ébredése – itt a frissített Porsche Cayenne

Lehullt a lepel a Porsche Cayenne frissített verziójáról.

Szabó Péter
2014. 07. 25. 5:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kívülről laikus szemmel nem könnyű megkülönböztetni a Cayenne frissített verzióját az elődtől. Az átrajzolt lámpatestek, a dinamikusabbra formált lökhárítók, a módosított, hűtést javító beömlők és az enyhén megnövelt motorháztető ellenére első ránézésre a frissített nagy SUV ugyanúgy néz ki, mint az elődje. Egymás mellé állítva őket azért jobban látszik a kontraszt, összhatásában viszont hasonló a frissítés, mint a Panamera esetében.

Szerencsére a lemezek alatt eltérő. Az S verzió nem a menetpróbánkon kevéssé meggyőző Panamera S hajtásláncát kapta, hanem a Macan Turbo 3,6 literes, biturbó V6-osa található a 4,8 literes, szívó V8-as helyén. Ez a jobb reakciók mellett a nagyobb nyomatékban is megnyilvánul: a 6000-es fordulaton jelentkező 420 lóerő és az 1350-től egészen 4500-ig rendelkezésre álló 550 Nm nyomaték mindenre elegendő. Ezt mutatja az akár 5,4 másodperces 0–100-as sprint (ez 4 tizedes fejlődés) és a 259 km/h-s végsebesség. A fogyasztási adatokkal még adós a gyártó, de annyi biztos, hogy 10 liter alatti vegyes étvágyra számíthatunk, miközben a Macannál szerzett tapasztalatok alapján még az ígértnél is kirobbanóbb menetteljesítményekre lesz képes a Cayenne S.

További újdonság a hálózatról tölthető Cayenne S E-Hybrid premierje, amely a Panamera hasonló nevet viselő hajtásláncát örökli. A háromliteres, kompresszoros V6-os 333 lóerejét egy elektromotor 95 lóerős teljesítménye egészíti ki 416 tagú ménessé, amelyhez 590 Nm is társul – már 1250-es fordulattól. A típus 0–100-as sprintje 5,9 szekundumra adódik, végsebessége 243 km/h, elektromos üzemmódban pedig legfeljebb 124-gyel száguldhat. A 10,9 kWh-s akkucsomag használattól függően 18–36 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. A fogyasztási adatokra még várni kell, de az biztos, hogy a nehezebb SUV gyári étvágya a sportos limuzin 3,1-es értékénél magasabb lesz.

Emellett a futómű áthangolásán dolgoztak a mérnökök, amely a gyártó szerint jobb kényelmet biztosít, változatlan dinamika mellett. Belül az új, váltófülekkel rendelkező multifunkciós kormány jelent komolyabb változást, miközben a start-stop rendszer finomságán is reszeltek a fejlesztésnél. A típus a nagyközönség előtt az október elején kezdődő párizsi autószalonon tartja a premierét, ezt követően az első példányok pedig még az idén megérkezhetnek a kereskedésbe. Az árak terén nem tapasztalhatunk jelentős változást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.