Kívülről laikus szemmel nem könnyű megkülönböztetni a Cayenne frissített verzióját az elődtől. Az átrajzolt lámpatestek, a dinamikusabbra formált lökhárítók, a módosított, hűtést javító beömlők és az enyhén megnövelt motorháztető ellenére első ránézésre a frissített nagy SUV ugyanúgy néz ki, mint az elődje. Egymás mellé állítva őket azért jobban látszik a kontraszt, összhatásában viszont hasonló a frissítés, mint a Panamera esetében.
Szerencsére a lemezek alatt eltérő. Az S verzió nem a menetpróbánkon kevéssé meggyőző Panamera S hajtásláncát kapta, hanem a Macan Turbo 3,6 literes, biturbó V6-osa található a 4,8 literes, szívó V8-as helyén. Ez a jobb reakciók mellett a nagyobb nyomatékban is megnyilvánul: a 6000-es fordulaton jelentkező 420 lóerő és az 1350-től egészen 4500-ig rendelkezésre álló 550 Nm nyomaték mindenre elegendő. Ezt mutatja az akár 5,4 másodperces 0–100-as sprint (ez 4 tizedes fejlődés) és a 259 km/h-s végsebesség. A fogyasztási adatokkal még adós a gyártó, de annyi biztos, hogy 10 liter alatti vegyes étvágyra számíthatunk, miközben a Macannál szerzett tapasztalatok alapján még az ígértnél is kirobbanóbb menetteljesítményekre lesz képes a Cayenne S.
További újdonság a hálózatról tölthető Cayenne S E-Hybrid premierje, amely a Panamera hasonló nevet viselő hajtásláncát örökli. A háromliteres, kompresszoros V6-os 333 lóerejét egy elektromotor 95 lóerős teljesítménye egészíti ki 416 tagú ménessé, amelyhez 590 Nm is társul – már 1250-es fordulattól. A típus 0–100-as sprintje 5,9 szekundumra adódik, végsebessége 243 km/h, elektromos üzemmódban pedig legfeljebb 124-gyel száguldhat. A 10,9 kWh-s akkucsomag használattól függően 18–36 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. A fogyasztási adatokra még várni kell, de az biztos, hogy a nehezebb SUV gyári étvágya a sportos limuzin 3,1-es értékénél magasabb lesz.
Emellett a futómű áthangolásán dolgoztak a mérnökök, amely a gyártó szerint jobb kényelmet biztosít, változatlan dinamika mellett. Belül az új, váltófülekkel rendelkező multifunkciós kormány jelent komolyabb változást, miközben a start-stop rendszer finomságán is reszeltek a fejlesztésnél. A típus a nagyközönség előtt az október elején kezdődő párizsi autószalonon tartja a premierét, ezt követően az első példányok pedig még az idén megérkezhetnek a kereskedésbe. Az árak terén nem tapasztalhatunk jelentős változást.