Elérhető lesz belőle konnektorról tölthető hibrid és Wankel-motorral szerelt verzió is – ráadásul mindez egy testben.
A japán gyártó által sokáig használt, különleges megoldás 2012-ben, az RX-8 leköszönésével intett búcsút a sorozatgyártásnak, ám nemrégiben újra arról lehetett hallani, hogy az akkoriban egyedülálló ajtómechanizmussal rendelkező sportautónak hamarosan érkezik az utódja, szintén forgótárcsás erőforrással.
Most azonban úgy tűnik, mégsem ebben a típusban láthatjuk majd viszont először az utóbbi időben elfeledett technológiát, hanem a gyártó városi kisautójában, ráadásul elektromotorokkal karöltve. A konnektorról tölthető hibrid verzió valószínűleg nem a 2-es bemutatásától kezdve, hanem csak a későbbiekben lesz elérhető. Az állítólag már tesztre fogott, RE utónévvel ellátott kísérleti példányban a Wankel-motor hatótávnövelő aggregátként veszi ki a részét, amire kiemelten alkalmas lehet kompakt méretei, könnyű szerkezete és kiemelkedően kulturált járása miatt.
A hírek szerint az autó hátuljába, három rögzítési ponton – így megszüntetve szinte minden vibrációt – beszerelt, mindössze 330 köbcentis erőforrás csak 100 kilogrammot nyom és legalább 5 decibellel halkabb azonos fordulatszámon, mint bármelyik benzines vagy dízel ellenfele. A Mazda2 szériagyártású változata még idén bemutatkozik, és már a kezdetektől elérhető lesz a márka legújabb SKYACTIV-D 1,5 literes öngyulladósával. A hibrid verzió csak a későbbiekben válhat elérhetővé, és ha beválik a japánoknak, minden bizonnyal elgondolkodnak majd a nagyobb modellekben való bevetésben is.