A Peugeot elégedett lehet a típus piaci teljesítményével, amit mi sem bizonyít jobban, mint a következő nemzedék biztos érkezése. A hírt Maxime Picat, a gyártó első embere osztotta meg a médiával. Korábban félő volt, hogy az RCZ egyszeri csoda marad, és az első széria lepörgését követően elkaszálják, hiszen tudvalevő, hogy a márka 45 típusból álló kínálata a hatékonyság jegyében 2020-ra 26 típusra fogyatkozik. A sochaux-iak szerint az RCZ a modellpaletta egyik fontos tagja, így mindenképpen maradnia kell.
Az RCZ még 2012-ben ráncfelvarráson esett át. Nem meglepő, hogy a frissítést követően három-négy évvel már az új modell érkezése lesz aktuális. Nagyjából tehát 2016-ra taksáljuk a számos újdonsággal szolgáló utód érkezését.
Rögtön említhetjük az alapokat, hiszen vélhetően a második generációs RCZ is az EMP2 néven ismert moduláris platformjára épül majd. Ahogy a 308-nál, úgy az RCZ esetében is fogyókúrát jelent az új alap, ami a dinamikán túl a vezethetőségre is jó hatással van.
A PSA közben folytatja a „vissza a versenybe” stratégiáját, élen a Citroennel, aminek következtében a Peugeot sportosabb modelljei – így az RCZ is – inkább a prémiumirányba tolódnak el a megkülönböztethetőség jegyében. A terv megvalósításának sikerességétől függően a gyár akár az amerikai piacra is betörhet, noha erre a lépésre három-négy évet még biztosan várnunk kell.