Csúcstechnológiájú hajtásláncok az új Volvo XC90-ben

A Volvo szép lassan, ám folyamatosan csepegteti az információkat az XC90 második generációjával kapcsolatban.

Vajda János
2014. 07. 10. 15:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előző széria ugyanis majd 13 évig húzta az igát, s bár mind a mai napig igencsak praktikus, biztonságos és óriási családi autónak számít, azért nagyon érződik rajta a kor a modern mezőnyben, így sok szempontból elmarad a konkurenciától. A második felvonás viszont mindent kompenzálni fog, a svédek ugyanis a legmodernebb technológiákkal látják el. Legutóbb a multimédiás rendszerről, valamint a csinos utastérről olvashattunk, most pedig a hajtásláncokról szellőztettek meg néhány fontos információt a volvósok. Annyi bizonyos, hogy hiába a nagy méretek és az akár hét személy számára helyet biztosító, nehéz karosszéria, a meghajtásról kizárólag négyhengeres motorok gondoskodnak majd, vagyis befellegzett a korábbi öt- és hathengereseknek.

Ez a lépés mindenképp szükséges volt a gyártó részéről, hiszen az XC90 a legtisztább SUV szeretne lenni kategóriájában. Az alapot az általunk már tesztelt, és rendkívül jól vizsgázott kétliteres D4 dízelmotor fogja képviselni, a hobbiterepesben 190 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm-rel, amihez várhatóan alig 5 literes várható átlagfogyasztás társul – persze csak papíron. A következő lépcső ugyanezen Drive-E dízelmotor két turbófeltöltővel lélegeztetett változata, tiszteletre méltó 225 lóerővel, 470 Nm-rel és széria összkerékhajtással, illetve automata váltóval – nem nehéz megjósolni, hogy ez a hajtáslánc ideálisnak ígérkezik a modellhez, és biztosan rengeteg vásárló dönt majd a magas fajlagos teljesítményű D5 mellett.

Benzinfronton szintén két literrel, 4 hengerrel gazdálkodik a testes svédacél: a T5 motor 254 lóerőt és 350 Nm-t biztosít, miközben az óriási (160 lóerő/liter) fajlagos teljesítményű T6 320 lóerőt és 400 Nm-t tud majd, s különlegessége, hogy a magas fordulatszámon nagy teljesítményt garantáló turbófeltöltő mellett az alacsonyabb tartományokban egy kompresszor gondoskodik a nyomatékról. Ez utóbbi egység adja a konnektorról is tölthető plug-in verzió alapját, ami T8 néven kerül piacra. Itt a T6-os erőforráshoz (amely az első kerekeket hajtja) egy 80 lovas elektromotor társul a hátsó tengelyt hajtva, s az összteljesítmény így elérheti a 400 lóerőt és a 640 Nm-t.

Teljesen elektromos módban a svédek 40 kilométeres hatótávolságot garantálnak, így a T8 hajtáslánc igencsak hívogató. A vadonatúj XC90 különben várhatóan a jövő hónapban mutatkozik be, az európai közönség pedig első ízben az ősszel megrendezésre kerülő, nagyszabású párizsi autószalonon találkozhat a márka büszkeségével, amely reményeink szerint Magyarországra is megérkezik még az év folyamán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.