Dízelmotorral is elérhető a frissített Ford Focus ST

A sportkompaktok világa sokáig az erős benzinesekről szólt, de ma már a dízelmotorosok is szót kérnek.

Csizsek Ádám
2014. 07. 01. 6:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ford most lépett ez ügyben, és a Focus ST frissítésével a dízelmotoros sportmodellt is elérhetővé tette. A gyáriak stílszerűen Goodwoodban, a sebességfesztiválon rántották le a leplet a frissített Focus ST-ről.

A kétliteres, turbós benzinmotor mellé megjelenő kétliteres turbódízel a kínálatban már szereplő 2.0 TDCi módosított verziója. A start-stop funkcióval is rendelkező motor az izmosító kúrát követően már 185 lóerőt és 400 newtonmétert tud, utóbbit 2000-2750/perc fordulat között.

Mindez arra elegendő, hogy az autó 8,1 másodperc alatt gyorsulhasson fel 100 km/h-ra, a csúcssebesség 217 km/h. A gyártó a rugalmassági adatokkal is ellátott minket: a 80–120 km/h-s gyorsulást hatodik fokozatban 9,7 másodperc alatt abszolválja az ST. A Ford szerint az autó mindösszesen 4,4 liter gázolajat igényel 100 kilométeren – ez 114 g/km-es szén-dioxid-emisszió.

Mindez persze szép és jó, azonban a 8,1 másodperces sprint sejteti, hogy bizony a sportkompaktok kategóriájához kevés ez a kétliteres dízelmotor, ennél még a szegmensbe szintén be nem férő Kia Pro C’eed GT is jobbat lép, a Golf GTD és a dízel-Octavia pedig ugyancsak jóval gyorsabb. Szerencsére a benzines verzió továbbra is része a kínálatnak, a 250 lóerős, kétliteres, négyhengeres turbómotorral 6,5 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet a Ford, s a start-stop rendszernek hála a frissítéssel az étvágya is mérséklődött. Az új verzió akár 6,8 liter benzinnel is képes megtenni 100 kilométert vegyes üzemben, ez 169 g/km-es kibocsátás.

A frissítés során a Ford szakemberei számos ponton változtattak az autón, áthangolták az elektromos szervokormányt, új rugók és lengéscsillapítók kerültek előre és hátra is, s a kanyarvételt nyomatékvektorozással segítő rendszeren ugyancsak csiszoltak. Az európai verziók ezentúl új, 19 hüvelykes könnyűfém felniket, valamint a Michelintől új abroncsokat kaptak.

A külsőt újrarajzolt frontrész, szigorúbb tekintet határozza meg, hátul a lámpák valamivel kisebb méretűek lettek. Az európai Focus ST-k ezenkívül két új színt kaptak. Az utastérben javarészt a frissítéssel egyébként is érkezett újdonságok találhatók, új a műszercsoport, a klímavezérlés és immáron fűthető a kormány, továbbá végre nagyobb kijelzővel élvezhetjük a Ford központi rendszerét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.