A Ford most lépett ez ügyben, és a Focus ST frissítésével a dízelmotoros sportmodellt is elérhetővé tette. A gyáriak stílszerűen Goodwoodban, a sebességfesztiválon rántották le a leplet a frissített Focus ST-ről.
A kétliteres, turbós benzinmotor mellé megjelenő kétliteres turbódízel a kínálatban már szereplő 2.0 TDCi módosított verziója. A start-stop funkcióval is rendelkező motor az izmosító kúrát követően már 185 lóerőt és 400 newtonmétert tud, utóbbit 2000-2750/perc fordulat között.
Mindez arra elegendő, hogy az autó 8,1 másodperc alatt gyorsulhasson fel 100 km/h-ra, a csúcssebesség 217 km/h. A gyártó a rugalmassági adatokkal is ellátott minket: a 80–120 km/h-s gyorsulást hatodik fokozatban 9,7 másodperc alatt abszolválja az ST. A Ford szerint az autó mindösszesen 4,4 liter gázolajat igényel 100 kilométeren – ez 114 g/km-es szén-dioxid-emisszió.
Mindez persze szép és jó, azonban a 8,1 másodperces sprint sejteti, hogy bizony a sportkompaktok kategóriájához kevés ez a kétliteres dízelmotor, ennél még a szegmensbe szintén be nem férő Kia Pro C’eed GT is jobbat lép, a Golf GTD és a dízel-Octavia pedig ugyancsak jóval gyorsabb. Szerencsére a benzines verzió továbbra is része a kínálatnak, a 250 lóerős, kétliteres, négyhengeres turbómotorral 6,5 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet a Ford, s a start-stop rendszernek hála a frissítéssel az étvágya is mérséklődött. Az új verzió akár 6,8 liter benzinnel is képes megtenni 100 kilométert vegyes üzemben, ez 169 g/km-es kibocsátás.
A frissítés során a Ford szakemberei számos ponton változtattak az autón, áthangolták az elektromos szervokormányt, új rugók és lengéscsillapítók kerültek előre és hátra is, s a kanyarvételt nyomatékvektorozással segítő rendszeren ugyancsak csiszoltak. Az európai verziók ezentúl új, 19 hüvelykes könnyűfém felniket, valamint a Michelintől új abroncsokat kaptak.
A külsőt újrarajzolt frontrész, szigorúbb tekintet határozza meg, hátul a lámpák valamivel kisebb méretűek lettek. Az európai Focus ST-k ezenkívül két új színt kaptak. Az utastérben javarészt a frissítéssel egyébként is érkezett újdonságok találhatók, új a műszercsoport, a klímavezérlés és immáron fűthető a kormány, továbbá végre nagyobb kijelzővel élvezhetjük a Ford központi rendszerét.