Egy 275 GTB/C Speciale lehet a legdrágább Ferrari

A legelitebb körök veteránrajongóinak már most izgalom tölti el a szívét.

Szabó Péter
2014. 07. 26. 12:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mitől is olyan különleges az 1965-ben gyártott 275 GTB/C Speciale? Nem utolsósorban ritkasága miatt. Mindössze három példány készült belőle – ez a 06701-es alvázszámot viseli.

A 275 GTB versenyautó homologizációs modelljeként megszületett autó első tagja 1965 áprilisában gördült ki a gyárkapun. Közeli rokona az 1965-ös Le Mans-i 24 órás versenyen összetettbeli harmadikként ért célba, ezt azóta is az orrmotoros autók legjobb eredményeként tartják számon.

A kis tömegű alumíniumkarosszéria alatt csőváz bújik meg, és a modell már független hátsó futóművel rendelkezik. A motortérben egy alaposan átdolgozott 3,3 literes V12-est találunk, amelybe hat karburátoron keresztül ömlik a benzin. A maximális teljesítmény szívómotortól még ma is kiváló eredménynek számító 320 lóerő, amely rögtön 70-nel magasabb, mint a 275 GTB adata.

Ami az RM Auctions ház forgalmát illeti, az olasz klasszikusra legalább 25 millió eurós befutót várnak, ami a negyedével szárnyalná túl a tavaly értékesített 275 GTB/4 NART árát. Ez bizony 7,75 milliárd forint, ami meglehetősen sápadt színben tünteti fel a hétvégi óriási, több mint kétmilliárdos lottónyereményt, amely összegért egy átlagos magyar több mint ezer évig dolgozhatna. Az aukció augusztus 16-án kezdődik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.