Mitől is olyan különleges az 1965-ben gyártott 275 GTB/C Speciale? Nem utolsósorban ritkasága miatt. Mindössze három példány készült belőle – ez a 06701-es alvázszámot viseli.
A 275 GTB versenyautó homologizációs modelljeként megszületett autó első tagja 1965 áprilisában gördült ki a gyárkapun. Közeli rokona az 1965-ös Le Mans-i 24 órás versenyen összetettbeli harmadikként ért célba, ezt azóta is az orrmotoros autók legjobb eredményeként tartják számon.
A kis tömegű alumíniumkarosszéria alatt csőváz bújik meg, és a modell már független hátsó futóművel rendelkezik. A motortérben egy alaposan átdolgozott 3,3 literes V12-est találunk, amelybe hat karburátoron keresztül ömlik a benzin. A maximális teljesítmény szívómotortól még ma is kiváló eredménynek számító 320 lóerő, amely rögtön 70-nel magasabb, mint a 275 GTB adata.
Ami az RM Auctions ház forgalmát illeti, az olasz klasszikusra legalább 25 millió eurós befutót várnak, ami a negyedével szárnyalná túl a tavaly értékesített 275 GTB/4 NART árát. Ez bizony 7,75 milliárd forint, ami meglehetősen sápadt színben tünteti fel a hétvégi óriási, több mint kétmilliárdos lottónyereményt, amely összegért egy átlagos magyar több mint ezer évig dolgozhatna. Az aukció augusztus 16-án kezdődik.