A megújulás nem fog minden csavarra kiterjedni. Az alapok változatlanok maradnak, mint ahogy az irgalmatlan teljesítményt leadó erőmű fejlesztését sem nulláról kezdik. Minek is tennének így? A Veyron menetteljesítményei és képességei még most, közel tíz év távlatából is lenyűgözők. Egyetlen más négykerekűvel sem lehet 400 km/h tempó felett utazni ilyen mértékű luxusban. Ennek persze megvan a maga hátránya a sofőrrel és fél tankkal kéttonnás üres tömeg képében.
A négy turbó által lélegeztetett, nyolcliteres W16-os még nagyobb teljesítményt fog kipréselni magából. Egyesek rekorder 1500 lóerőt emlegetnek, de már az 1300 lóerős határ átlépése esetén sem panaszkodik senki. A hétfokozatú dupla kuplungos váltó marad, akárcsak az összkerékhajtás, a könnyű anyagok szélesebb körű használatával viszont legalább egy mázsa tömegtől akarják a mérnökök megszabadítani a típust, amelynek üres tömege így 1800 kilogramm alatt maradna.
Ahogy a 20 példányban még megvásárolható előd, az új sorozat is 450 példányban készül majd: 300 kupé és 150 roadster kulcsát akarják majd átadni. Minden másra a következő egy év során fog fény derülni, de néhány adatot könnyen megtippelhetünk. Így például jó eséllyel számíthatunk közel 500 millió forintos alapárra – adók nélkül. A 2,5 másodperces 0–100-as sprinten 1-2 tizedet lehet talán javítani, a sokkal jobb tömeg/teljesítmény arány e felett mutathatja ki a foga fehérjét: a jelenlegi, 1200 lóerős Super Sport 14,6 másodperces 0–300-as száguldását az új generáció legalább egy másodperccel hivatott megjavítani.
Az elektromos hajtás kérdése egyre gyakrabban merül fel a szuperautók világában is, ezúttal azonban ettől eltekinthetünk, így továbbra is bőven 20 liter feletti minimális fogyasztásra számíthatunk.