Egyre többet tudunk az új Skoda Fabiáról

Most egy hivatalos skiccet is közszemlére tett a gyártó az új Fabiáról.

Kenéz Tibor
2014. 07. 21. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy meglepetésekre persze nem kell számítanunk, hiszen a Rapiddal megindított és az Octaviával folytatott formákkal számolhatunk a Fabia esetében is, ami jól látszik a rajzon is. A sarkos vonalakkal megáldott kisautót elődjénél jobb kiállással vértezték fel a formatervezők, amit a közel 10 centis szélesítéssel és 30 milliméterrel alacsonyabb felépítéssel próbáltak elérni, míg az autó hossza éppen túllépi majd a 4 métert.

Az utastérben is tetten érhetjük majd a modellváltást, még ha a Skodánál megszokott logikus és letisztult elrendezés meg is marad az autóban. Abban szinte biztosak lehetünk, hogy a térkihasználáson is javítottak a mérnökök, amit a kategória legnagyobb, 330 literes csomagterével támasztanak alá a gyáriak. Ahogyan a Skoda többi modelljében, úgy a Fabia drágább verzióiban is elérhető lesz az érintőképernyős Mirror Link rendszer.

Erőforrások terén is újítanak a négykerekűn: a belépőszintet a Citigóból érkező háromhengeres egyliteres jelenti majd, melyet mind 60, mind pedig 75 lóerős változatban megkaphatunk majd.

 

Az erősebb benzines a konszern 1,2 literes turbósa lesz majd 110 tagú ménest mozgósítva, míg dízelfronton a vadonatúj, háromhengeres 1,4-est vetheti be a gyártó, mely Greenline verzióban 75, az erősebb változatban 105 lóerőt teljesíthet, de a későbbiekben akár egy 90 lóerős szinten is elérhető lehet, hétfokozatú dupla kuplungos DSG automataváltóval szerelve. Az alapverzió esetében akár 1 tonnánál is kevesebbet nyomhat az új Fabia, melynek felfüggesztése nem változott (elöl MacPherson-, hátul torziós rudas).

A gyáriak nagyobb hangsúlyt fektettek a variálhatóságra is, így bár RS változat nem készül majd az autóból, a Monte Carlo csomag segítségével – mely minden hajtáslánchoz elérhető lesz – sportossá varázsolhatják a vásárlók a Fabiát, ráadásul akár 15 milliméteres ültetést is kérhetünk a kisautóhoz. Hivatalosan az októberi Párizsi Autószalonon rántják le a leplet a legújabb Fabiáról, azonban nem lennénk meglepve, ha már jóval előbb nyilvánosságra hozná az autó fotóit a gyártó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.