Nagy meglepetésekre persze nem kell számítanunk, hiszen a Rapiddal megindított és az Octaviával folytatott formákkal számolhatunk a Fabia esetében is, ami jól látszik a rajzon is. A sarkos vonalakkal megáldott kisautót elődjénél jobb kiállással vértezték fel a formatervezők, amit a közel 10 centis szélesítéssel és 30 milliméterrel alacsonyabb felépítéssel próbáltak elérni, míg az autó hossza éppen túllépi majd a 4 métert.
Az utastérben is tetten érhetjük majd a modellváltást, még ha a Skodánál megszokott logikus és letisztult elrendezés meg is marad az autóban. Abban szinte biztosak lehetünk, hogy a térkihasználáson is javítottak a mérnökök, amit a kategória legnagyobb, 330 literes csomagterével támasztanak alá a gyáriak. Ahogyan a Skoda többi modelljében, úgy a Fabia drágább verzióiban is elérhető lesz az érintőképernyős Mirror Link rendszer.
Erőforrások terén is újítanak a négykerekűn: a belépőszintet a Citigóból érkező háromhengeres egyliteres jelenti majd, melyet mind 60, mind pedig 75 lóerős változatban megkaphatunk majd.
Az erősebb benzines a konszern 1,2 literes turbósa lesz majd 110 tagú ménest mozgósítva, míg dízelfronton a vadonatúj, háromhengeres 1,4-est vetheti be a gyártó, mely Greenline verzióban 75, az erősebb változatban 105 lóerőt teljesíthet, de a későbbiekben akár egy 90 lóerős szinten is elérhető lehet, hétfokozatú dupla kuplungos DSG automataváltóval szerelve. Az alapverzió esetében akár 1 tonnánál is kevesebbet nyomhat az új Fabia, melynek felfüggesztése nem változott (elöl MacPherson-, hátul torziós rudas).
A gyáriak nagyobb hangsúlyt fektettek a variálhatóságra is, így bár RS változat nem készül majd az autóból, a Monte Carlo csomag segítségével – mely minden hajtáslánchoz elérhető lesz – sportossá varázsolhatják a vásárlók a Fabiát, ráadásul akár 15 milliméteres ültetést is kérhetünk a kisautóhoz. Hivatalosan az októberi Párizsi Autószalonon rántják le a leplet a legújabb Fabiáról, azonban nem lennénk meglepve, ha már jóval előbb nyilvánosságra hozná az autó fotóit a gyártó.