Július végétől elindulhatnak a rendelések, az első ügyfelek pedig már szeptemberben megkaphatják kedvencüket. Az alapok tekintetében mindkét típus a friss Renault Twingóval osztozik, vagyis az autók hátsókerékhajtással és farmotorral büszkélkedhetnek. A gyártó a napokban közzétett egy kis ízelítő videót, amiben rávilágítanak arra, hogy a szériaváltozatok formáját milyen nagymértékben határozták illetve határozzák meg a korábbi koncepciómodellek.
Persze a városi kisautók végleges ruháját még nem mutatják meg nekünk, azonban a kisfilmből már szépen következtethetünk az alapformákról. A kétajtós verzió méretei különben nagyrészt megegyeznek a korábbi generációéval, így továbbra is igazi nagyvárosi profi lesz az autó (egyedül a szélessége növekszik állítólag 10 centivel), míg a négyszemélyes ForFour 3,5 méteres hosszával 25 centit csökken, szintúgy a városi praktikumot fokozva.
A hajtásláncok ismertek: az alapverzió 1 literes szívómotorral érkezik 70 lóerőt és 91 Nm-t csatasorba állítva, míg a lépcső következő fokát a Renault-féle 0,9 literes, háromhengeres turbós egység jelenti 90 lóerővel és 135 Nm-rel. Kicsit később biztosan nem maradnak el az izmosabb (100 lóerő feletti) Brabus-kivitelek sem, az elektromos Smartok érkezése pedig szintúgy ismert, bár a villanyos modellek csak kicsit később csatlakoznak a kínálatba. A hivatalos leleplezést követően természetesen minden részletről beszámolunk önöknek.