Intelligens közlekedési hálózatokat fejleszt a Ford

A Ford közzétette egy közlekedési kommunikációt megcélzó, hároméves kutatási projekt eredményeit.

Szabó Péter
2014. 07. 21. 16:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Bizottság által útjára indított Drive C2X program arra mutat rá, hogy a részletes, valós idejű adatok használatával hogyan előzhetők meg a torlódások és a balesetek. A Ford fejlesztette ki és tesztelte az Elektronikus Féklámpát és az Akadályjelző Rendszert, amelyek figyelmeztetnek a többi autó fékezésére és az útakadályokra akkor is, ha szabad szemmel nem láthatók. Az Elektronikus Féklámpa vészfékezés esetén jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó kocsik műszerfalán. Az Akadályjelző Rendszer felhívja a vezető figyelmét a veszélyesnek ítélt útakadályok jelenlétére, helyzetére és fajtájára – például az útra tévedt gyalogosokra és állatokra, vagy éppen a mozgásképtelenné vált járművekre.

A tesztek során kiderült: a technológia hatékony segítséget jelent abban, hogy a mögöttes forgalomban haladó autósok korábban kezdjenek el fékezni, mérsékelve az ütközés erejét vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet. „Az új generációs vezetősegítő és járműbiztonsági rendszerek megvalósításához széles körű, az egész autóiparra kiterjedő együttműködésre lesz szükség” – hívja fel a figyelmet Christian Ress, a Ford kutatási és fejlesztési központjának műszaki szakértője.

A vizsgálatok 750 tesztvezető és 200 autó bevonásával zajlottak, a közutakon és a zárt tesztpályákon zajló, autó-infrastruktúra-kommunikációs teszteken több mint 20 Ford S-Max és Mondeo modell is közreműködött.

A Drive C2X kutatási projekt – amelynek záróünnepsége Berlinben volt – jelentős mértékben mozdította előre a jövő intelligens közlekedési rendszereinek megszületését. Ezek a rendszerek a forgalomban részt vevő járművek közti adatáramlással segíthetnek elkerülni a forgalmi dugókat és a baleseteket. „Az autó-autó- és autó-infrastruktúra-kommunikáció az egyik legnagyobb előrelépést jelenti a közlekedésbiztonságban” – véli Pim van der Jagt, a Ford európai kutatási és fejlesztési központjának műszaki főmunkatársa. A Ford vállalja, hogy további közúti teszteket végez világszerte, hogy ezek a berendezések már a közeljövőben megjelenhessenek az autókban – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.