A fejlesztés középpontjában a hatékonyság fokozása áll. A jelenlegi verzió 2,8 literes dízelmotorja és 3,6 literes V6-osa nem állna rosszul hatékonyság terén, ám a nem túl jó légellenállás és az 1,8-2,0 tonnás üres tömeg a legtakarékosabb verzió vegyes gyári fogyasztását is 7 liter fölé teszi, miközben a benzines alternatíva legalább 11,3 litert vesz magához.
Ennek lefaragásához új, erősebb acél és alumínium bevetésével legalább egy mázsával csökkentik a modell tömegét, miközben az új generáció karosszériája merevebb is lesz. Elképzelhető, hogy a hajtáslánc hatékonyságát nyolcfokozatú automata váltóval is fokozzák a gyáriak, de a motorok optimalizálása is hozzájárul a takarékoskodáshoz.
Egy biztos: mire az új Wrangler megérkezik, a konkurencia is beerősít. A Land Rover ugyanis végre összeszedi minden bátorságát és hozzányúl az ikonikus és sokak által szeretett, ám kvalitások és ár/érték arány terén meglehetősen kérdésesen teljesítő Defenderhez. Aggódni egyik típus kedvelőinek sem kell. A formaterv ugyanis valószínűleg marad olyan, amilyennek azt a vásárlóközönség megkedvelte. Kocka, amely soha nem lesz elvetve.