Könnyebb és hatékonyabb lesz az új Jeep Wrangler

Az ikonikus modelleknek is szükségük van generációváltásra.

Szabó Péter
2014. 07. 05. 16:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fejlesztés középpontjában a hatékonyság fokozása áll. A jelenlegi verzió 2,8 literes dízelmotorja és 3,6 literes V6-osa nem állna rosszul hatékonyság terén, ám a nem túl jó légellenállás és az 1,8-2,0 tonnás üres tömeg a legtakarékosabb verzió vegyes gyári fogyasztását is 7 liter fölé teszi, miközben a benzines alternatíva legalább 11,3 litert vesz magához.

Ennek lefaragásához új, erősebb acél és alumínium bevetésével legalább egy mázsával csökkentik a modell tömegét, miközben az új generáció karosszériája merevebb is lesz. Elképzelhető, hogy a hajtáslánc hatékonyságát nyolcfokozatú automata váltóval is fokozzák a gyáriak, de a motorok optimalizálása is hozzájárul a takarékoskodáshoz.


Egy biztos: mire az új Wrangler megérkezik, a konkurencia is beerősít. A Land Rover ugyanis végre összeszedi minden bátorságát és hozzányúl az ikonikus és sokak által szeretett, ám kvalitások és ár/érték arány terén meglehetősen kérdésesen teljesítő Defenderhez. Aggódni egyik típus kedvelőinek sem kell. A formaterv ugyanis valószínűleg marad olyan, amilyennek azt a vásárlóközönség megkedvelte. Kocka, amely soha nem lesz elvetve.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.