Még viszonylag korai az F-Type modellfrissítéséről beszélni, de a brit márkánál már bizonyosan gondolkodnak a legcsábítóbb nagymacska továbbfejlesztéséről. A konkurensekkel szemben az egyik legnagyobb hátrány papíron a viszonylag nagy tömege miatt éri a Jaguar sportautóját, így nem csoda, hogy a Special Vechicle Operations (SVO) gyári műhely is ezt veszi célba a továbbfejlesztésnél.
A sorozatgyártásba kerülő F-Type Project 7 közel 50 kilóval lesz könnyebb, mint az alapokat adó V8-as roadster, a frissítés során pedig még nagyobb fogyókúrának néz elébe a modellsorozat. A motortérben ehhez nagy változások következnek be, így például az új, még készülőben lévő négyhengeres, feltöltött motorcsalád kerül be a lemezek alá. Ennek szélsőséges megnyilvánulását már láttuk az C-X75 esetében: ott a négyhengeres, 1,6 literes, turbós és kompresszoros erőforrás 500 lóerő leadására képes 10 000-es fordulaton.
Persze a sorozatgyártásban ilyen szintű radikalizmus nem fér bele, de 250 lóerős teljesítmény könnyűszerrel, stabilan kihozható egy ekkora erőforrásból, amivel a legalább mázsás tömeget leadó nagymacska már kimondottan dinamikusan mozoghatna. Ami az SVO-t illeti, a Project 7 mellett a Range Rover Sport paprikás verzióján is dolgoznak, de a paletta többi modellje sem marad érintetlen – jó eséllyel lesz terepes bevetésre koncentráló példány is.