Mérce – Bemutatkozik a Volkswagen Passat B8

A Volkswagen nem viccel, s az alsó-középkategória mellett az általa uralt középkategóriában is megmutatja, mire képes: megjött az új Passat B8. A gyártó ismét nagyot durrantott: temérdek innováció, hibrid verzió és prémiumminőség.

Csizsek Ádám
2014. 07. 04. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hetes Golf tényleg új mércét állított fel a kompaktok között, s noha többen hitték, hogy egyszer majd véget ér a wolfsburgiak királysága, eddig még nem történt meg. A VW képes megszakítás nélkül a csúcson maradni, temérdek innovációval és olyan minőséggel, amelybe aligha köthetünk bele.

A középkategória objektíven egyik legjobb tagja már eddig is Passat volt, s a legújabb, B8 kódnevű sorozatba a volkswagenesek mindent beletömtek, amit csak tudtak. A gyártó a B8-cal az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes-Benz C osztály területére merészkedik, miközben természetesen a klasszikus konkurensek, tehát a Ford Mondeo, a Peugeot 508 és az Opel Insignia ellen is harcba száll. Az új Passat kizárólag Európának készült, az amerikai verzió továbbra is saját életet él.

„Az új Passat az autóipar manapság legjellemzőbb trendjeire reagál. Számomra prémiumautó prémiumár nélkül” – kommentálta a Passat érkezését Martin Winterkorn, a VW elnöke.

Az újdonság 85 kilogrammal lett könnyebb, a tömegcsökkenés javarészt a hetes Golfban már bizonyított, moduláris MQB platformnak köszönhető. Az elöl MacPherson-, hátul multilink rendszerű futóművön például 9 kilogrammot nyertek a mérnökök. A B6 alapjaira épített B7 szériához képest az új modell 2 milliméterrel rövidebb – 4767 milliméteres –, de tengelytávja 80 milliméterrel hosszabb lett, így 2791 milliméteres. 14 milliméterrel alacsonyabb lett a kocsi, a szélessége 12 millimétert gyarapodott, 1832 milliméterre. Ígéretes a praktikum szempontjából a csomagtér növekedése, hiszen a szedán kapacitását 21 literrel, a kombiét 47 literrel bővítve 586, illetve 650 literes rakteret alakítottak ki.

A külső és a belső továbbra is az elegáns irányvonalat képviseli a megszokott konzervatív formában, de immáron több érdekes részlettel és jellegzetes vonásokkal. Az új Volkswagenekre jellemző, visszakanyarodó élben záródó hűtőmaszk valóban előkelő, prémiumautó benyomását kelti, akárcsak a hátsó traktus. Az utasteret a légbeömlők mintájában folytatódó, a teljes műszerfalon átívelő dekorbetét uralja, az eleganciát pedig egy stílusos analóg órával fokozták a Volkswagen belsőépítészei.

Noha az alapmodell esetében a megszokott VW-s műszercsoport mutatja a legfontosabb adatokat, a B8 immáron vetített óracsoporttal is elérhető. A 12,3 hüvelyk képátlójú tft-kijelző a személyre szabhatósággal és a megjelenített információk tömkelegével csábít. Ezenkívül az utastér olyan technikai újdonságokat tartalmaz, mint a vetített kijelző és táblagépekhez, illetve hordozható számítógépekhez kapcsolódó, különféle alkalmazásokat kezelni képes hátsó szórakoztató központ.

A biztonsági csomagnak 360 fokos kamera, gyalogosokkal is számoló városi vészfék és ráfutásgátló is része. A fő attrakció azonban a szegmensben elsőként alkalmazott trió, azaz az Emergency Assist – amelynek segítségével vészhelyzetben a jármű képes magától megállni –, az utánfutóval való manőverezést segítő Trailer Assist és dugóelkerülő segéd, a Traffic Jam Assist. Persze a felsoroltakon túl a korábbi generációban már helyet kapott extrák sem maradnak ki, így a távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens.

A progresszív kormányzás bepipálásával az eredetileg 2,75 helyett kopptól koppig mindössze 2,1-et fordul a volán. A fények tekintetében ugyancsak bőséges és innovatív kínálatot vonultat fel a wolfburgi gyártó: hátul minden modellhez széria a ledes lámpa, az első fényszórókat illetően pedig kétféle ledes megoldás közül választhat a vásárló, sőt harmadik lehetőségként még dinamikus kanyarkövetési funkciót is kérhet a diódás megvilágításhoz.

A vevők összesen tízféle, euro 6-os motor közül választhatnak, mindegyiket start-stop rendszerrel szerelik: 1.4 TSI 92 és 110 kW (125, illetve 150 LE), 1.8 TSI 132 kW (180 LE), 2.0 TSI: 162 és 206 kW (220, illetve 280 LE), 1.6 TDI 88 kW (120 LE), 2.0 TDI: 110, 140 és 176 kW (150, 190, illetve 240 LE), 1.4 TSI Plug-in Hybrid 155 kW (211 LE) teljesítménnyel. A hibrid hajtáslánccal szerelt Passat 50 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A 240 lovas csúcsdízelt kizárólag dupla kuplungos DSG automatával és 4Motion összkerékhajtással kínálja a márka, ez a verzió 6,1 másodperc alatt futja meg a 0–100-as sprintet, és 240 km/h a csúcssebessége, s akár 5,3 literrel is beéri vegyes üzemben.

A Volkswagen már a jövő héten megkezdi a Passat B8 forgalmazását. Első ízben az ősszel megrendezendő párizsi autószalonon találkozhatunk az újdonsággal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.