A hetes Golf tényleg új mércét állított fel a kompaktok között, s noha többen hitték, hogy egyszer majd véget ér a wolfsburgiak királysága, eddig még nem történt meg. A VW képes megszakítás nélkül a csúcson maradni, temérdek innovációval és olyan minőséggel, amelybe aligha köthetünk bele.
A középkategória objektíven egyik legjobb tagja már eddig is Passat volt, s a legújabb, B8 kódnevű sorozatba a volkswagenesek mindent beletömtek, amit csak tudtak. A gyártó a B8-cal az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes-Benz C osztály területére merészkedik, miközben természetesen a klasszikus konkurensek, tehát a Ford Mondeo, a Peugeot 508 és az Opel Insignia ellen is harcba száll. Az új Passat kizárólag Európának készült, az amerikai verzió továbbra is saját életet él.
„Az új Passat az autóipar manapság legjellemzőbb trendjeire reagál. Számomra prémiumautó prémiumár nélkül” – kommentálta a Passat érkezését Martin Winterkorn, a VW elnöke.
Az újdonság 85 kilogrammal lett könnyebb, a tömegcsökkenés javarészt a hetes Golfban már bizonyított, moduláris MQB platformnak köszönhető. Az elöl MacPherson-, hátul multilink rendszerű futóművön például 9 kilogrammot nyertek a mérnökök. A B6 alapjaira épített B7 szériához képest az új modell 2 milliméterrel rövidebb – 4767 milliméteres –, de tengelytávja 80 milliméterrel hosszabb lett, így 2791 milliméteres. 14 milliméterrel alacsonyabb lett a kocsi, a szélessége 12 millimétert gyarapodott, 1832 milliméterre. Ígéretes a praktikum szempontjából a csomagtér növekedése, hiszen a szedán kapacitását 21 literrel, a kombiét 47 literrel bővítve 586, illetve 650 literes rakteret alakítottak ki.
A külső és a belső továbbra is az elegáns irányvonalat képviseli a megszokott konzervatív formában, de immáron több érdekes részlettel és jellegzetes vonásokkal. Az új Volkswagenekre jellemző, visszakanyarodó élben záródó hűtőmaszk valóban előkelő, prémiumautó benyomását kelti, akárcsak a hátsó traktus. Az utasteret a légbeömlők mintájában folytatódó, a teljes műszerfalon átívelő dekorbetét uralja, az eleganciát pedig egy stílusos analóg órával fokozták a Volkswagen belsőépítészei.