Négymilliós szúrás: kapható a Citroen C4 Cactus

A Citroen bátor volt: a közvéleményt és a konzervatív autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactust.

Szabó Péter
2014. 07. 24. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az induló négymilliós árhoz a listaárból 191 ezer forintos kedvezmény (a többihez 300-400 ezer jár) és különlegesen szerény felszereltségi szint tartozik. A kizárólag a háromhengeres, 1,2 literes, 82 lóerős, szívóbenzinessel elérhető Live esetében egyebek között tempomatot, defektre figyelmeztető rendszert, usb-csatlakozót, állítható magasságú vezetőülést találunk – a klíma elmarad. A gyáriak szerint vegyesben 4,6 litert fogyasztó alapmotort érdemesebb a 200 ezer forinttal drágább Feel szinten venni, hiszen ehhez már klíma, kihangosító, könyöktámasz és bőrkormány is jár – csupa olyan dolog, amely ma már az alapot kellene hogy jelentse. Innen további 150 ezer forint távolságra vannak a könnyűfém felnik és az egyedi színkombinációk.

Nagyobb ugrás után jutunk el a 4,7 milliós alapárú Shine csúcsverzióhoz, amelyben egyebek mellett automata klímát, esőérzékelőt, tolatókamerát és parkolóradart, navigációt, hat hangszórós hifit, fűthető visszapillantókat, sötétített hátsó ablakokat és ledes belső világítást is kapunk – ezekért szintén könnyű elcsábulni, főleg hogy az előző verziónál külön-külön rendelve a tételeket 30 százaléknyi költséggel járunk rosszabbul. Ezt 180 ezerért tetézhetjük a színkombinációkat és metálfényezést tartalmazó csomaggal.

Ezt követően az egyedi extráké a főszerep: panorámatetőt 200 ezerért kérhetünk, önparkoló és 360 fokos kamerarendszer a középső szinten 320, a Shine verzióban 200 ezret kóstál, az ülésfűtés és a bőrborítás együtteséért 190 darab ezerforintostól kell búcsút vennünk. A benzines alapmotort 290 ezer forint ellenében kérhetjük start-stop rendszerrel és ötfokozatú robotizált váltóval – ez 3 decilitert csippent le a gyári adatok szerint a fogyasztásból, és nagyobb adagot a menetdinamikából. A motor turbós, 110 lóerős kivitele sem túl torkos (4,7 l/100 km), de dinamikusabb: az ötfokozatú kézi váltóval rendelkező modellért legalább 4,7 milliót kell otthagynunk, az alaphoz mérten a felára tehát félmilliós.

A dízelkínálat az 1,6 literes HDI 92 lóerős verziójával indul, amely sajnos csak hatfokozatú robotizált váltóval elérhető. Mellette szól a 3,5-3,6 literes fogyasztás, ellene pedig az 5,1 milliós alapár. A 100 lóerős BlueHDI kivitel nemcsak pluszteljesítményt, de 2 decivel mérsékeltebb étvágyat is hoz az ötfokozatú kézi váltóval. Ezért mindössze 30 ezer pluszt kell otthagynunk. A különösen takarékos, 3,1 litert fogyasztó kivitel ugyanannyiba kerül, de a tömegcsökkentés miatt csak a Feel szinten elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.