Jobb alkalmat nem is találhatott volna a McLaren a bemutatóra, mint a múlt hétvégén megrendezett Goodwoodi Sebességfesztivált.
Ahogy az MP4–12C-t szorosan követte jóformán egy alaposabb frissülés nyomán a 650S, úgy az MP4–12C GT3 és a 650S GT3 esetében is hasonló folyamatról beszélhetünk. A versenypályára szánt modell alapjául tehát a 650S Coupé szolgált, de az újdonság számos részletben eltér a bázismodelltől. A sokkal keményebb használat miatt nagyobb légbeömlőkkel felvértezett, agresszív aerodinamikai csomag kötelező elem, s javarészt szénszál-erősítésű műanyagból készült. Ugyanígy karbonból vannak a légterelő elemek. A McLaren szakemberei a futómű geometriáján is változtattak valamelyest, hogy még jobban passzoljon a használathoz, s a nyomtáv is szélesebb lett.
A mclarenesek az FIA által is elfogadott bukókeretet építették a versenyautóba, amely könnyebb, mint az elődnél alkalmazott darab, ráadásul a fülkében nagyobb fej- és lábtér áll a pilóta rendelkezésére. Noha ilyesmit általában a személyautóknál szoktunk boncolgatni, a versenyek alatt legalább olyan fontos a rendkívül nagy fizikai próbatételt kiálló vezető számára a kocsi komfortja. A pilóta egyedi kormánnyal irányíthatja a 650S GT3-at, s a méretes digitális műszercsoport is új fejlesztés.
Azok a csapatok és versenyzők, akik MP4–12C versenyautóval rendelkeznek, természetesen átalakíttathatják saját példányukat a 650S GT3 verzióra, amelyet ugyanaz a 3,8 literes, ikerturbós V8-as hajt, mint az elődöt. A McLaren elmondása szerint 15 példány épül majd, illetve 15 korábbi autót alakítanak át.