Szárnyra kapott Európában a Citroën és a Mazda

Úgy tűnik, hogy ismét felívelőben van az autógyártás csillaga.

Szabó Péter
2014. 07. 22. 11:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mazda folytatja szárnyalását az európai autópiacon 2014 első felében, megtartva pozícióját mint a régió leggyorsabban növekvő gyártója. A japán márka 23%-ot nőtt az európai személyautó-piacon januártól júniusig a tavalyi év hasonló időszakához képest, lekörözve ezzel (egész pontosan 6,2%-kal) a teljes piac növekedési ütemét. 92 430 darabos értékesítésével a Mazda 1,3%-os részesedést szerzett, mely 2013-hoz képest egytizedes növekedés. Mint az az elmúlt időszakra jellemző volt, a Mazda mindegyik európai piacán kiemelkedő teljesítményt nyújtott.

Magyarországon a márka 2014 első 6 hónapjában +83%-ot nőtt, Portugália, Lengyelország és Spanyolország továbbra is rekordszázalékokat ér el (+128%, +75% és +74%). Európa nagyjai sem maradnak le két számjegyű növekedésükkel: a sort az Egyesült Királyság vezeti (+27%), őt követi Németország (+22%), Franciaország (+15%) és Olaszország (+11%). A Mazda új generációs modelljei kivételesen kedveltek – ez most legfőképpen az új Mazda3-ra jellemző. Az első félévben a modell a tavalyi eladási számok hatszorosát produkálta Hollandiában, ötszörösét Svédországban, négyszeresét Magyarországon, háromszorosát Dániában és kétszeresét Spanyolországban.

 

A szemrevaló kompakt darabszámában 50%-os növekedést hoz Németország és Svájc is. A Mazda CX-5 és a Mazda6 iránti kereslet is stabilnak mutatkozik a rendelési állomány alapján. Úgy tűnik, a SkyActiv recept sikeresnek bizonyult Európában és világszerte – s a következő új modellek, mint az új Mazda2 vagy a következő generációs, ikonikus MX-5 is erre építenek. Az idei félévben a nemzetközi autópiac 4%-os növekedésében két régió játszott kiemelkedő szerepet: Európa és Kína. A Citroën 624 000 járművet értékesített világszerte ebben az időszakban, mely a 2013-as eredményhez képest 7%-os növekedést jelent.

A világpiaci trendhez hasonlóan a két legfontosabb szereplő Kína és Európa, melyek a márka számára az eladások 85%-át jelentik. A két térségben a márka növekedése meghaladta a piaci átlagot. Európában többévnyi sorozatos szűkülés után 2014 első félévében a piac 7%-os növekedést könyvelhetett el. A fellendülést kihasználva a francia márka is meghaladta a piaci növekedést: eladásait 10%-kal növelte, két százalékponttal, 4,8 %-ra növelve piaci részesedését. Ebben leginkább a C3 és a C-Elysée sikere vette ki a részét, de a kishaszonjárművek forgalmazásában is erősödött a márka. A márka célja természetesen az, hogy dinamizmusát megtartsa az év második felében is. Ehhez az új C4 Cactus és a C1 bevezetése járulhat hozzá, miközben az új dízelmotorok a meglévő modellek további erősödését válthatják ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.