A Mazda folytatja szárnyalását az európai autópiacon 2014 első felében, megtartva pozícióját mint a régió leggyorsabban növekvő gyártója. A japán márka 23%-ot nőtt az európai személyautó-piacon januártól júniusig a tavalyi év hasonló időszakához képest, lekörözve ezzel (egész pontosan 6,2%-kal) a teljes piac növekedési ütemét. 92 430 darabos értékesítésével a Mazda 1,3%-os részesedést szerzett, mely 2013-hoz képest egytizedes növekedés. Mint az az elmúlt időszakra jellemző volt, a Mazda mindegyik európai piacán kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
Magyarországon a márka 2014 első 6 hónapjában +83%-ot nőtt, Portugália, Lengyelország és Spanyolország továbbra is rekordszázalékokat ér el (+128%, +75% és +74%). Európa nagyjai sem maradnak le két számjegyű növekedésükkel: a sort az Egyesült Királyság vezeti (+27%), őt követi Németország (+22%), Franciaország (+15%) és Olaszország (+11%). A Mazda új generációs modelljei kivételesen kedveltek – ez most legfőképpen az új Mazda3-ra jellemző. Az első félévben a modell a tavalyi eladási számok hatszorosát produkálta Hollandiában, ötszörösét Svédországban, négyszeresét Magyarországon, háromszorosát Dániában és kétszeresét Spanyolországban.
A szemrevaló kompakt darabszámában 50%-os növekedést hoz Németország és Svájc is. A Mazda CX-5 és a Mazda6 iránti kereslet is stabilnak mutatkozik a rendelési állomány alapján. Úgy tűnik, a SkyActiv recept sikeresnek bizonyult Európában és világszerte – s a következő új modellek, mint az új Mazda2 vagy a következő generációs, ikonikus MX-5 is erre építenek. Az idei félévben a nemzetközi autópiac 4%-os növekedésében két régió játszott kiemelkedő szerepet: Európa és Kína. A Citroën 624 000 járművet értékesített világszerte ebben az időszakban, mely a 2013-as eredményhez képest 7%-os növekedést jelent.
A világpiaci trendhez hasonlóan a két legfontosabb szereplő Kína és Európa, melyek a márka számára az eladások 85%-át jelentik. A két térségben a márka növekedése meghaladta a piaci átlagot. Európában többévnyi sorozatos szűkülés után 2014 első félévében a piac 7%-os növekedést könyvelhetett el. A fellendülést kihasználva a francia márka is meghaladta a piaci növekedést: eladásait 10%-kal növelte, két százalékponttal, 4,8 %-ra növelve piaci részesedését. Ebben leginkább a C3 és a C-Elysée sikere vette ki a részét, de a kishaszonjárművek forgalmazásában is erősödött a márka. A márka célja természetesen az, hogy dinamizmusát megtartsa az év második felében is. Ehhez az új C4 Cactus és a C1 bevezetése járulhat hozzá, miközben az új dízelmotorok a meglévő modellek további erősödését válthatják ki.