Köztük is élen járnak a prémium gyártók, melyek közül páran nemcsak újra erőre kaptak, hanem rekordokat döntögettek 2014 első félévében. A BMW-től érkező jelentések szerint a csoport közel százéves történetének eddigi legerősebb félévét könyvelhette el idén, ami nem is csoda, hiszen fennállásuk óta először érték el hat hónap alatt az egymillió példányos eladási álomhatárt. Az 1 020 211 jármű persze nem kizárólag a BMW márkanév alatt futó típusokra értendő, hiszen ebben az óriáscég által tulajdonolt összes gyártó értékesítési adata szerepel, így a Minié, a Rolls-Royce-é is – még ha utóbbi nem is jelent hatalmas pluszt a számok tekintetében.
Nemcsak féléves, hanem havi bontásban is felfelé ível a BMW pályafutása, hiszen a legsikeresebb hónap éppen az utolsó volt. Júniusban összesen 164 214 BMW-t értékesített világszerte a vállalat, ami 7,3 százalékos növekedést jelent az előző év júniusához képest. Január óta egyébként összesen 886 347 autót értékesített a márka, ami 10,2 százalékkal jobb eredmény, mint a tavalyi. Ebből a 3-as sorozat vette ki leginkább a részét: 233 438 példány talált gazdára. A második legnépszerűbb modell az 5-ös, melyből 193 560 darab kelt el, de a többi típus is igencsak szép eredményeket ért el, arról nem is beszélve, hogy hamarosan olyan újdonságok jönnek, mint a 2-es Active Tourer és az X4. A szupermodern, elektromos i3 is jól fogy, hiszen az 5396 eladott villanyos az alternatív hajtáslánccal rendelkező négykerekűek szegmensében igencsak szép mutató.
A BMW Group rekordját ráadásul a modellváltás miatt viszonylag kevés eladást produkáló Mini – amelynek új generációjából így is 12 862 darabot tudtak eladni – nem erősítette túlságosan, viszont a márka kétkerekű kínálatából közel 71 ezer darab talált gazdára. A csoport luxusmárkája, a Rolls-Royce is több mint 33 százalékos növekedést tudott elkönyvelni, így a maga 1968 eladott modelljével is erősítette valamelyest a számokat. Ugyan Ázsia kiemelten fontos szerepet játszik a BMW stratégiájában, az Európában értékesített 445 808 BMW és Mini továbbra is az öreg kontinenst teszi a legnagyobb felvevőpiaccá az előbb említett keleti kontinens közel 322 ezres adataival szemben.