Történelmi rekordokat döntenek a prémium márkák

A 2008-as válság után az autóipar mélyrepülésbe kezdett, azonban hat évvel a hanyatlás után már bizakodhatunk.

Kenéz Tibor
2014. 07. 12. 16:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Köztük is élen járnak a prémium gyártók, melyek közül páran nemcsak újra erőre kaptak, hanem rekordokat döntögettek 2014 első félévében. A BMW-től érkező jelentések szerint a csoport közel százéves történetének eddigi legerősebb félévét könyvelhette el idén, ami nem is csoda, hiszen fennállásuk óta először érték el hat hónap alatt az egymillió példányos eladási álomhatárt. Az 1 020 211 jármű persze nem kizárólag a BMW márkanév alatt futó típusokra értendő, hiszen ebben az óriáscég által tulajdonolt összes gyártó értékesítési adata szerepel, így a Minié, a Rolls-Royce-é is – még ha utóbbi nem is jelent hatalmas pluszt a számok tekintetében.

Nemcsak féléves, hanem havi bontásban is felfelé ível a BMW pályafutása, hiszen a legsikeresebb hónap éppen az utolsó volt. Júniusban összesen 164 214 BMW-t értékesített világszerte a vállalat, ami 7,3 százalékos növekedést jelent az előző év júniusához képest. Január óta egyébként összesen 886 347 autót értékesített a márka, ami 10,2 százalékkal jobb eredmény, mint a tavalyi. Ebből a 3-as sorozat vette ki leginkább a részét: 233 438 példány talált gazdára. A második legnépszerűbb modell az 5-ös, melyből 193 560 darab kelt el, de a többi típus is igencsak szép eredményeket ért el, arról nem is beszélve, hogy hamarosan olyan újdonságok jönnek, mint a 2-es Active Tourer és az X4. A szupermodern, elektromos i3 is jól fogy, hiszen az 5396 eladott villanyos az alternatív hajtáslánccal rendelkező négykerekűek szegmensében igencsak szép mutató.

 

A BMW Group rekordját ráadásul a modellváltás miatt viszonylag kevés eladást produkáló Mini – amelynek új generációjából így is 12 862 darabot tudtak eladni – nem erősítette túlságosan, viszont a márka kétkerekű kínálatából közel 71 ezer darab talált gazdára. A csoport luxusmárkája, a Rolls-Royce is több mint 33 százalékos növekedést tudott elkönyvelni, így a maga 1968 eladott modelljével is erősítette valamelyest a számokat. Ugyan Ázsia kiemelten fontos szerepet játszik a BMW stratégiájában, az Európában értékesített 445 808 BMW és Mini továbbra is az öreg kontinenst teszi a legnagyobb felvevőpiaccá az előbb említett keleti kontinens közel 322 ezres adataival szemben.

Mindeközben a Mercedes-Benz sem marad el a nagy riválistól, hiszen a csillagos gyártó – akárcsak bajor vetélytársa – szintén történelmi rekordot könyvelhetett el 2014 első felében. A tavalyi esztendőhöz képest 12,8 százalékkal több autót adtak el, ami szám szerint pontosan 783 520 darabot jelent, amiből csak a múlt hónapban több mint 142 ezer talált gazdára. A stuttgartiak számára is nagyon fontos a kínai piac, ahol 37,5 százalékos növekedést értek el – ráadásul az ő kínálatuk is nemrég indult nagy megújulásnak.

 

Nem csak a németek villognak, hiszen a híres-neves brit márka, a Bentley – mely egyébként a Volkswagen konszern tulajdonában van – szintén 95 éves fennállásának legsikeresebb első hat hónapját produkálta. 5254 autót adtak el, ami 23 százalékos növekedést jelentett. Talán már mondani sem kell, hogy Kínában 61 százalékot emelkedtek az értékesítési számok, ami 1318 eladott példányt takar – ezzel pedig majdnem beérték az 1388 darabbal legsikeresebb amerikai piacot. A prémium gyártók tehát szárnyalnak, amit mi sem mutat jobban, mint a történelmi csúcsokat döntögető adatok. Reméljük, ez a tendencia az elérhetőbb árú márkáknál is megjelenik majd a közeljövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.