Noha a John Cooper Works verziók eddig sem voltak gyengék, a Mini még tovább feszíti a húrt az új generációs modellek érkezésével. A legfeljebb 218 lóerőt tudó 1,6-os turbót ugyanis a legerősebb verziókban váltja a brit márkánál az új, kétliteres turbómotor, amely természetesen még több lóerőt biztosít. Az új Mini hamarosan megérkezik szerkesztőségünk garázsába egy kiadósabb tesztkörre Cooper és Cooper S verzióban is, de a legsportosabb, tanulmányként már bemutatott változat érkezésére még várnunk kell.
Az eddig minden igényt kielégítő 1,6-os turbómotor helyét a John Cooper Works variánsban a BMW-től származó kétliteres, négyhengeres, benzines turbómotor veszi át, méghozzá 230 lóerő körüli teljesítménnyel – ennek megfelelően az új generáció csúcsa legalább 10-15 lóerővel erősebb lesz az elődnél. Persze a gyártó előre nem közli a pontos teljesítményadatokat, ám a BMW 225i Active Tourerben már kapható a teljesen új német erőforrás, méghozzá 234 lóerővel és a hozzá párosuló 350 Nm-es nyomatékcsúccsal. Épp ezért lényegében ugyanerre a produkcióra számítunk mi is.
A bajorok B48 kódnéven futó erőforrása persze nem csupán a 3 ajtós Mini JCW kiváltsága lesz, a modellfrissítésekkel szinte minden modellbe beépítik az angolok az öblösebb turbómotort. Az alumínium blokkos négyhengeres a Cooper S verzióban már megcsillanthatja tudását 192 lóerővel (280 Nm). Ahogy a 3 ajtós verzió, úgy az új, 5 ajtós is megkapja majd az izomcsomagot, méghozzá a 2015-ös Detroiti Autószalonra. Amennyiben a fenti, BMW Active Tourerből indulunk ki, az új csúcsmotor a korábbi JCW verziókhoz mérten 16 lóerős pluszt jelent. A hamarosan debütáló sportmodellt ugyanúgy hatfokozatú kézi, valamint ugyancsak hatgangos, de frissített automata szerkezettel szereli a gyártó.