Nürburgring-Nordschleife: a pálya, amely talán a legnagyobb presztízzsel rendelkezik. A legtöbb autógyártó elhozza ide sportos típusait, hogy valamiféle rekordot megdöntsön. Elég csak a Seat León Cupra és a Renault Mégane RS versengésére vagy a leggyorsabb szériakocsi címéért folyó harcra gondolni, melynek jelenlegi birtokosa éppen egy hibrid, a Porsche 918 Spyder.
A Prius valóban körrekordot döntött, ez a csúcs azonban nem az időről szólt, hanem az elfogyasztott üzemanyagról. A sebesség csak abból a szempontból volt érdekes, hogy a Nürburgring előírása szerint minimum 61 km/h-s tempót kell tartani, amíg a pályán van az autó. Felvetődhet a kérdés, hogy nem erőltetett-e egy versenypályán fogyasztási rekordot dönteni, azonban a Toyotánál komolyan vették a feladatot, és egy teletöltött Prius Plug-In hibriddel vágtak neki a megmérettetésnek, amely alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal volt felszerelve. A volán mögött egy autós újságíró, Joe Clifford foglalt helyet, akinek kizárólag a takarékosságot kellett szem előtt tartania.
Az egyébként teljesen gyári Prius szerencsés kollégánkkal a kormányánál képes volt valamivel kevesebb mint 21 perc alatt mindössze 5 evőkanálnyi benzinből teljesíteni a 20,81 kilométer hosszú aszfaltcsíkot. A 0,34 l/100 km-es fogyasztással új rekordot állított fel. Persze azt is ildomos megemlíteni, hogy az autó mindössze egyszer használta a benzinmotorját, egy hosszabb emelkedős szakaszon.
Szép eredmény ez a Toyotától, még akkor is, ha a csúcstartó 918 Spyder ezalatt körülbelül háromszor körözte volna le versenyzőnket. Az persze kérdéses, hogy manapság, amikor egyre több olyan teljesen elektromos vagy éppen konnektorról tölthető hibrid autóval találkozhatunk a piacon, amelyek az egész kört képesek lennének benzin nélkül teljesíteni – gondolhatunk akár épp a rekorder Porschére –, mennyi értelme volt a mutatványnak. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy hamarosan ezt a rekordot is felülmúlja valaki.