A módosítások terén az előző sorozatok által kitaposott utat követték a fejlesztők. A hangsúlyt ezúttal is a lökhárítókon, valamint oldalt lévő fekete műanyag betétek adják. Emellett fémes megjelenésű, terepes hangulatot árasztó betétek is megjelennek. Ezeken kívül a hűtőrácson elhelyezett apró jelvény hirdeti a verzió kilétét.
Felár ellenében alumínium tetőlécekkel fokozhatjuk a mindenes összhatást, a megerősített, tereptűrőbb padlólemezt alapáron kapjuk. A futóművek 31 milliméterrel magasabban tartják a karosszériát, így a Scout szabad magassága 17,1 centiméter. A 225-ös abroncsokkal ellátott 17-es kerekek szintén alaphelyzetben járnak a típushoz.
Belül a hagyományos fekete mellett a Laurin & Klement modellekből ismerős fekete-barna kialakítás jelent újdonságot. A helykínálat a kombiét tükrözi, vagyis meglehetősen bőséges. Csomagokból például már alaphelyzetben is 610 liternyit helyezhetünk el, ledöntött ülésekkel pedig 1740 literes tér válik elérhetővé.
A Scout csomag csúcsverzióját az RS-ből ismerős 184 lóerős kétliteres dízel hajtja, amelyhez szériában jár a hatfokozatú, bolygóműves automata váltó és az összkerékhajtás. Mivel mindenben jó kíván lenni a modell, a hatékonyságra sem lehet panasz: a gyári vegyes fogyasztási adat 5,1 liter 100 kilométeren. Ugyanez a motor elérhető 150 lóerős változatban is, ám cserébe be kell érnünk a kézi váltás lehetőségével. A kínálat egyetlen benzinese a 180 lóerős 1.8 TSI, amelyhez automata váltó csatlakozik, vegyes fogyasztása pedig 6,9 liter 100 kilométeren.
Az árakról egyelőre nincs információ, de augusztusban mindenre fény derül.