Az amerikai gyártó vezetősége hosszas huzavona és rengeteg gondolkodás után hivatalosan is bejelentette: érkezik a legújabb Focus RS. A döntés persze nem volt könnyű, hiszen rengeteg érvet és ellenérvet lehet összeszedni a modell létjogosultságával kapcsolatban. Az utóbbiakkal kezdve rögtön az első például a Ford globális modellpaletta stratégiája, mely az ilyen korlátozott számú szériáknak viszonylag kevés helyet hagy a költségvetési szempontokra összpontosítva. A következő akadályként a Mustang európai bevezetését lehet megemlíteni, hiszen a két típus akár konkurenciát is jelenthet egymás számára, a Focus ST-ről nem is beszélve, mely a maga 250 lóerejével már így is éppen eléggé megvadítja a családi kompaktot.
Dicséretes ugyanakkor, hogy a Fordnál nem hagyták annyiban ezzel a kérdést, hiszen hosszas vizsgálódás után az európai központ ügyvezetője, Barb Samardzich elmondta, hogy a fent említett típusok mellett az RS változatnak is van létjogosultsága, hiszen a vásárlóközönség merőben eltér a három autó esetében – legalábbis saját kutatásuk ezt állapította meg, aminek mi nagyon örülünk. Szerencsére nem csak ez az egy érv szól az érkezés mellett, ugyanis az RS megalkotása nem okoz gazdasági fennakadásokat sem, tekintve, hogy a hétköznapi Focusok mellett készülhet egy gyártósoron, ami megkönnyíti a termelést.
Ha mindez nem lenne elég, az erőforrás kérdése is megoldott, hiszen a hamarosan az öreg kontinensre érkező Mustang belépőszintű, 2,3 literes öthengeres EcoBoost motorja éppen megfelelő választás a kompakt sportautó számára is – csak éppen nem hosszában, hanem keresztben kerül majd beépítésre. A hatsebességes manuális váltóval és továbbra is elsőkerékhajtással érkező újdonság 2,5 literes elődjénél 10%-kal lehet erősebb, ami nagyjából 330 lóerős ménest jelenthet – ezzel földbe döngölve minden vetélytársát. Ha mindez nem lenne elég, természetesen a hatékonysága is javult a szerkezetnek, a gyáriak szerint minimum 20%-kal.
A RevoKnuckle nevű első futómű továbbra sem engedi majd, hogy az első kerekekre érkező eszeveszett erő kicsavarja kezünkből a kormányt, és a mechanikus önzáró differenciálmű is az élményeket fokozza, így egyedül a karakteres öthengeres hangélmény hiánya miatt lehetünk csüggedtek. A négyhengeres egység ezen a téren borítékolhatóan szerényebben fog teljesíteni. A külsőre ismét bestiálisnak ígérkező RS-ből már fut egy-két prototípus az utakon, melyekről könnyen megállapíthatjuk, hogy a hatalmas hátsó légterelő, a dupla kipufogóvégek, a diffúzor, az óriási első légbeömlő és a 19 colos felnik ezúttal sem maradhatnak el a várhatóan 2016 környékén bemutatkozó sportkompaktról, mely ezúttal is csak egy rövid 1-1,5 éves intervallumban lesz majd elérhető limitált példányszámban.