Amerika szülte a világ leggyorsabb szedánját

A leggyorsabb autók mindig nagy hírverést kapnak, elég a Bugatti Veyronra gondolni.

Csizsek Ádám
2014. 08. 17. 11:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal újabb leggyorsabb modellről jelenthetünk, mégpedig a szedánok kategóriájában: bemutatkozik a Dodge Charger SRT Hellcat. A 2015-ös modellévű különlegesség 3,8–3,9 másodperc alatt futja meg a 0–96 km/h-s sprintet, a negyed mérföldes táv megtételéhez 11 másodpercre van szüksége, a csúcssebessége 328 km/h. Mindezt azzal a V8-as Hemi motorral éri el, amely a Challenger SRT Hellcat motorházteteje alatt is dorombol, méghozzá 717 lóerős teljesítménnyel és 880 newtonméter nyomatékkal.

A Dodge azt állítja, hogy ez adatok tükrében minden kétséget kizáróan a világ leggyorsabb, legerősebb szedánja címet érdemli a Charger SRT Hellcat. Amennyiben azonban jobban a mélyére ásunk a dolognak, a BMW M5 30 Jahre kerül utunkba, amely 600 lóerejével és 700 newtonméterével ugyan elmarad az amerikai bajnoktól, ám a 3,9 másodperces 0–100-as sprintidejével megszorongathatja a Chargert. Sajnos az amerikai modell esetében a 0–100-as adat hiányzik, a BMW-nél pedig a 0–60 mérföld/órát nem mérték még le. Ráadásul ez az M5 limitált kiadás, a hagyományos verzió 560 lóereje és 4,3 másodperces gyorsulása biztosan nem veszélyezteti a Hellcat címét.

Érdemes még tudni a Dodge bivalyerős büszkeségéről, hogy mintegy 100 kilogrammal nyom többet a már bemutatott Challengernél, tehát 2114 kilogrammot mutat a mérleg. Mindehhez 54:46 arányú tömegelosztás párosul, ami hozzájárul ahhoz, hogy a nehezebb szedán negyed mérföldön két tizedmásodperccel verje a kupé modellt. Összehasonlításképp: a Camaro ZL1-nek 11,96 másodpercre van szüksége a mutatványhoz, tehát majd 1 szekundummal lassabb a Dodge szedánjánál. Ugyanígy a Viper SRT GTS és a Corvette ZR1 is a Dodge mögött marad, hiszen mindkettejüknek 11,4 másodpercre van szüksége a negyed mérföld abszolválásához.

A sikerhez hozzájárul a hátsókerék-hajtással társított nyolcfokozatú automata váló, amely 160 milliszekundum alatt képes kapcsolni egy fokozatot. Ahogy a Challenger esetében, itt is kétféle kulcs jár az autóhoz: az egyikkel a már említett 717 lóerő áll rendelkezésre, a másik viszont 500 paripára limitálja a ménest. Akik nagyon bizalmatlanok, azok számára pin kódos védelmet is biztosítanak. A kód hiányában kisebb teljesítmény, 4000-re csökkentett maximális fordulatszám és jóval alacsonyabb fordulaton kapcsolt fokozatok, utcai beállítású futómű, letiltott üzemmódváltás és teljes mértékben bekapcsolt menetstabilizátor biztosítja, hogy avatatlan kezek között ne történjen baj.

A combos teljesítményhez 390 milliméter átmérőjű tárcsák, elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek dukálnak, természetesen a Brembo garázsából. A 20 hüvelykes, kovácsolt könnyűfém felniken 275/40 R20 méretű Pirelli P Zero abroncsok feszülnek, a futómű csillapítása háromféle üzemmódot ismer. A csúcsverzióhoz persze komplett külső-belső csomag is tartozik, amelyek igazán hamisítatlan hangulattal ruházzák fel a bestiát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.