Felmordul a négy henger, szusszan egyet a turbó, s ujjbegyeim máris Sebastian Vettelt megszégyenítő módon tapadnak a méretes váltófülekre, felkészülvén a szélsebes kapcsolásokra. A középkonzolra pillantok, ahol a piros lámpák kialszanak, majd zöld utat kapok: a még hideg gumiabroncsok az aszfaltba marva indítják meg a kék élménydobozt.
Nehéz eldönteni, hogy a józanság ezúttal üdvözítő vagy átkos? Hiszen, ha akarom, örökre a nyeregben maradhatok, míg a realitás puszta talajára lépve a hamis dicsfények leleplezése sodor fölém soha el nem tűnő fekete fellegeket. Dönts hát: a tudatlanság boldogságát vagy a tudás áldásosságát választod?
A Renault Clio GT bizony nehéz falat, hiszen teljes egészében a placebo effektusra épül. Nem is lehetne ez másképpen, hiszen egy olyan testvér, mint az R.S. egyszerűen nem hagy maga alatt elegendő teret.
Amennyiben egy kellemesen sportos, jó kompromisszumokkal felépített verziót szeretett volna megalkotni a Renault, sokkal inkább a Kia Pro C’eed GT által kitaposott nyomon kellett volna haladniuk a francia szakembereknek. Azonban mindez az R.S. megfojtásához vezetett volna, hiszen a vérbeli sportmodellhez közelebbi változat ellehetetlenítette volna a 200 lóerős testvért. Így azonban be kell érnünk a divatos, dinamizmust sugárzó kiegészítőkkel és a valódi sportossághoz mérten harmatos, 120 lóerős turbómotorral.
Ennek ellenére a GT mindent bevet ahhoz, hogy egy R.S.-ben érezzük magunkat: dögös külső csomag, tetszetős felnik, vadító szín, dupla kipufogóvég, míg belül a kényelmes és jól tartó sportülések, az R.S. monitor és a gyeplő eleresztésére szolgáló Renault Sport gomb sulykolja belénk a sportosság kissé hamiskás érzetét. Viszont az érzékekre minden kétséget kizáróan remekül hat a sok-sok apróság. Persze mindez a szubjektivitáson alapszik, ahogy az egész autó szellemisége is, placebónak ellenben tényleg kiváló a Clio GT. Még akkor is, ha a sportülésből lepillantva az automataváltó visz némi diszharmóniát az összképbe. A Renault-nál (sajnos) az R.S. is a hatfokozatú, dupla kuplungos EDC-vel érkezik, de a franciák számára úgy tűnik, nem okoz zavart a sportosság és az automata párosítása.