Sorozatgyártású autót készít a Dallara versenyistálló

Talán nem mindenkinek cseng ismerősen a Dallara név – már amennyiben nem jártasak a versenyzés világában.

Kenéz Tibor
2014. 08. 26. 5:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márka alapítója, Gian Paolo Dallara arról beszélt, hogy cége saját sportautó piacra dobásán dolgozik, melyet 2017-ben mutathatnak be. A vezetés élményének jegyében készülő négykerekű egyes hírek szerint karbon utasfülkét és könnyű, nagy teljesítményű turbómotort kaphat, mely középen helyezkedhet el. A leírások alapján leginkább a KTM X-Bowhoz hasonlítható élményhajhász nagy valószínűséggel nyitott utascellát kap majd, és nélkülöz mindennemű komfortot.

Bár a Dallara vezérigazgatója, Andrea Pontremoli megerősítette, hogy a tulajdonos beszélt néhány újságíróval, azt tagadta, hogy szó esett volna a cég saját sportautót érintő terveiről. Így az eddigi információk mellett abban sem lehetünk biztosak, hogy a hírek szerint a 22 millió forintos árcédulával piacra lépő járgányból évi száz darabot szeretnének eladni, amiből valószínűleg nem jutna a világ minden tájára.

Az, hogy a Dallara most először készítene saját név alatt futó, utcán is használható – bár továbbra is inkább versenypályára szánt – autót, nem jelenti azt, hogy ne lenne már elég tapasztalata e téren. A vállalat ugyanis amellett, hogy a Formula 3, a Formula E és az Indy Car sorozat számára is segítséget nyújt, az Alfa Romeo 4C, a már előbb is emlegetett KTM X-Bow, a Bugatti Veyron és a Maserati MC12 fejlesztésében is fontos szerepet vállalt. Arról nem is beszélve, hogy mielőtt megalapította saját márkáját, Gian Paolo Dallara részt vett a legendás Ferrari 250 GTO és Lamborghini Miura elkészítésében is. Nem mondhatjuk tehát, hogy tapasztalat nélkül vágnának bele az autógyártásba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.