A PSA az utóbbi időben a több szempontból is ígéretesnek tűnő, pneumatikus hibrid technológiával kampányol. A Peugeot néhány napja már bemutatta levegős hibridjének, a 208-asra épülő tanulmányautónak a legfrissebb változatát, ezúttal pedig a konszern máik fele, a Citroen rántja le a leplet saját átiratáról, amely a formabontó C4 Cactus modellre épül, s állítólag mindössze 2 liter benzinből elkocog 100 kilométert.
A hajtáslánc a 208-asból érkezett. Két, különböző nyomású sűrített levegőt tartalmazó puffertartály került a csomagtér padlója alá, amelyekből a kiáramló levegő egy, a bolygóműves automata váltóval egybeépített hidraulikus motort hajt meg, ezzel segítve a 82 lóerős, 1,2-es, háromhengeres PureTech erőforrás munkáját. Üzemmódtól függően akár tisztán levegővel is közlekedhet a Cactus.
A tanulmány mintegy 100 kilót fogyott az átalakítás során, így nagyjából 860 kilogramm körül van a tömege, ami a 82 lóerővel kellemes dinamikát sejtet. A fogyókúrát könnyebb szerkezeti anyagok használatával – mint alumínium és karbon – érték el a mérnökök, de több polikarbonát és nagy szilárdságú acél is került az autóba. Az optimalizált aerodinamika ugyancsak segít a kétliteres fogyasztás elérésében. Ehhez új lökhárítókra, tükröket helyettesítő kamerákra és a padlólemez egyenetlenségeit elrejtő alsó burkolatokra volt szükség.
Külön érdekesség az aktív aerodinamikájú felni, amelynek küllői közé a centrifugális erő növekedésével terelőelem csúszik, ezzel is redukálva a rajta ébredő légellenállást. Mindezek összesen húszszázalékos javulást eredményeztek az aerodinamikát illetően. A gyártó a hibrid és elektromosok modelleken használt keskeny, de nagy átmérőjű, 19 hüvelykes felnit preferálta ezúttal, melyre 155/70 R19 méretű Michelin abroncsot húztak.
Az újdonság a párizsi autószalonon mutatkozik be hamarosan.