2 litert fogyaszt a Citroen levegős hibrid kaktusza

Hibrideket ma már majdnem mindenki gyárt, szinte kötelező – és divatos – kategóriáról van szó.

Csizsek Ádám
2014. 09. 20. 7:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A PSA az utóbbi időben a több szempontból is ígéretesnek tűnő, pneumatikus hibrid technológiával kampányol. A Peugeot néhány napja már bemutatta levegős hibridjének, a 208-asra épülő tanulmányautónak a legfrissebb változatát, ezúttal pedig a konszern máik fele, a Citroen rántja le a leplet saját átiratáról, amely a formabontó C4 Cactus modellre épül, s állítólag mindössze 2 liter benzinből elkocog 100 kilométert.

A hajtáslánc a 208-asból érkezett. Két, különböző nyomású sűrített levegőt tartalmazó puffertartály került a csomagtér padlója alá, amelyekből a kiáramló levegő egy, a bolygóműves automata váltóval egybeépített hidraulikus motort hajt meg, ezzel segítve a 82 lóerős, 1,2-es, háromhengeres PureTech erőforrás munkáját. Üzemmódtól függően akár tisztán levegővel is közlekedhet a Cactus.

A tanulmány mintegy 100 kilót fogyott az átalakítás során, így nagyjából 860 kilogramm körül van a tömege, ami a 82 lóerővel kellemes dinamikát sejtet. A fogyókúrát könnyebb szerkezeti anyagok használatával – mint alumínium és karbon – érték el a mérnökök, de több polikarbonát és nagy szilárdságú acél is került az autóba. Az optimalizált aerodinamika ugyancsak segít a kétliteres fogyasztás elérésében. Ehhez új lökhárítókra, tükröket helyettesítő kamerákra és a padlólemez egyenetlenségeit elrejtő alsó burkolatokra volt szükség.

Külön érdekesség az aktív aerodinamikájú felni, amelynek küllői közé a centrifugális erő növekedésével terelőelem csúszik, ezzel is redukálva a rajta ébredő légellenállást. Mindezek összesen húszszázalékos javulást eredményeztek az aerodinamikát illetően. A gyártó a hibrid és elektromosok modelleken használt keskeny, de nagy átmérőjű, 19 hüvelykes felnit preferálta ezúttal, melyre 155/70 R19 méretű Michelin abroncsot húztak.

Az újdonság a párizsi autószalonon mutatkozik be hamarosan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.