Természetesen szériagyártású modellekből nem lesz hiány, de kötelezők az innovatív koncepciók is. A Peugeot idén egy szabadidőautó-koncepcióval mutatja be, hogy miként képzeli el a jövőt. A mai trendeknek megfelelően egy konnektorról is tölthető, igazi kétarcú hibrid modellről van szó: a Quartz névre keresztelt jószág szükség esetén akár 500 lóerőt képes mozgósítani, sportkocsis menetteljesítményeket biztosítva, a másik oldalon viszont kiemelkedő hatékonyságról tesz tanúbizonyságot.
A Peugeot hibrid rendszerének benzines magját a jól ismert 1,6 literes THP négyhengeres turbós benzinmotor adja, 272 lóerővel és 330 newtonméterrel – akárcsak az RCZ-R modellben. A szerkezet az első tengelyt hajtja, és szükség esetén egy 85 kilowattos, vagyis 116 lovas elektromos egység csatlakozik hozzá, amely motorfék-üzemmódban a 400 voltos akkumulátor-töltéséről gondoskodik, a fokozatváltások során pedig az erőfolyam-megszakadás kiküszöbölése céljából mindig hajtást biztosít.
A jövő szabadidő-terepjárója persze mit sem ér összkerékhajtás nélkül – történetesen egy ugyanolyan 116 lóerős elektromotor található itt, amely mind a hajtást, mind pedig az akkuk töltését szolgálja. Teljesen elektromos üzemmódban akár 50 kilométer megtételére képes a Quartz, ha pedig terepen – vagy akár aszfalton, mondjuk sportüzemmódban – szükség van a négy hajtott kerékre, akár 500 lóerőt tud mozgósítani a gépezet.
A gyáriak az elöl MacPherson-, hátul több lengőkaros futóműveket légrugózással egészítették ki, ami 300 és 350 milliméter között teszi lehetővé a hasmagasság változtatását – ezt az értéket a legkomolyabb terepjárók is megirigyelhetnék. A terepképességek fokozását önzáró differenciálmű szolgálja.
A külső és a belső formaterv egyaránt a Peugeot jövőjét vetíti előre, persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a koncepciók mindig merészebbek a valóságnál. A típus sorozatgyártású testvérére még vélhetően sokat várhatunk, azonban szinte biztos, hogy a tervezők nem feleslegesen készítették az autót.