500 lóerős hibrid terepessel megy Párizsba a Peugeot

A francia gyártók mindig is szívügyükként kezelik a kétévente megrendezett párizsi autószalont.

Vajda János
2014. 09. 22. 19:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Természetesen szériagyártású modellekből nem lesz hiány, de kötelezők az innovatív koncepciók is. A Peugeot idén egy szabadidőautó-koncepcióval mutatja be, hogy miként képzeli el a jövőt. A mai trendeknek megfelelően egy konnektorról is tölthető, igazi kétarcú hibrid modellről van szó: a Quartz névre keresztelt jószág szükség esetén akár 500 lóerőt képes mozgósítani, sportkocsis menetteljesítményeket biztosítva, a másik oldalon viszont kiemelkedő hatékonyságról tesz tanúbizonyságot.

A Peugeot hibrid rendszerének benzines magját a jól ismert 1,6 literes THP négyhengeres turbós benzinmotor adja, 272 lóerővel és 330 newtonméterrel – akárcsak az RCZ-R modellben. A szerkezet az első tengelyt hajtja, és szükség esetén egy 85 kilowattos, vagyis 116 lovas elektromos egység csatlakozik hozzá, amely motorfék-üzemmódban a 400 voltos akkumulátor-töltéséről gondoskodik, a fokozatváltások során pedig az erőfolyam-megszakadás kiküszöbölése céljából mindig hajtást biztosít.

A jövő szabadidő-terepjárója persze mit sem ér összkerékhajtás nélkül – történetesen egy ugyanolyan 116 lóerős elektromotor található itt, amely mind a hajtást, mind pedig az akkuk töltését szolgálja. Teljesen elektromos üzemmódban akár 50 kilométer megtételére képes a Quartz, ha pedig terepen – vagy akár aszfalton, mondjuk sportüzemmódban – szükség van a négy hajtott kerékre, akár 500 lóerőt tud mozgósítani a gépezet.

A gyáriak az elöl MacPherson-, hátul több lengőkaros futóműveket légrugózással egészítették ki, ami 300 és 350 milliméter között teszi lehetővé a hasmagasság változtatását – ezt az értéket a legkomolyabb terepjárók is megirigyelhetnék. A terepképességek fokozását önzáró differenciálmű szolgálja.

A külső és a belső formaterv egyaránt a Peugeot jövőjét vetíti előre, persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a koncepciók mindig merészebbek a valóságnál. A típus sorozatgyártású testvérére még vélhetően sokat várhatunk, azonban szinte biztos, hogy a tervezők nem feleslegesen készítették az autót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.