Európának, szeretettel: bemutatkozott a Hyundai H350

Legújabb kishaszonjárművét kimondottan az európai piac igényeinek figyelembevételével fejlesztette a Hyundai.

Szabó Péter
2014. 09. 29. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rugalmas platformra épített H350 három karosszériaváltozatban lesz kapható: zárt áruszállító, személyszállító autóbusz és platós teherautó. Ezzel igyekszik a vállalat megerősíteni európai választékát: a H350-nel a márka belép a könnyű kishaszonjárművek piacára és új vásárlókat céloz meg. A sajtóanyag tanúsága szerint a fejlesztésnél a hatékonyság és a teljesítmény mellett a biztonság is kiemelkedő szempont volt. Ennek érdekében fokozott mennyiségű (75 százalék) nagy szilárdságú acélt találunk a felépítményben, amelynek tömege ennek köszönhetően viszonylag alacsony maradhatott. Ezenfelül széria a menetstabilizáló, borulást megakadályozó funkcióval, és még visszagurulás-gátlót is találunk a fedélzeten.

A biztonsági segédrendszereket sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel bővíthetjük. Továbbá mindegyik kereket tárcsafék lassítja. Az újdonság megjelenése korszerű: a LED-es nappali menetfény és irányjelzők némi divatot csempésznek a célszerű elemek közé. Ez sem elhanyagolható szempont, ám a gyakorlati felhasználhatóság ezúttal fontosabb. A gyors és egyszerű ki- és berakodást egy praktikus, 1279 milliméter szélesre nyíló oldalsó tolóajtó teszi lehetővé, amelyet a busz kivitel esetében elektromos mozgatással is kérhetünk.

A kétszárnyú hátsó lengőajtók (külön rendelhető üvegtáblával) 180 és 270 fokos szögben nyílnak és mindkettő nyitott állapotában egy 1538 milliméter széles rakodónyílás áll rendelkezésre. Az energiaelnyelő hátsó lökhárítóban külön rendelésre egy hátsó fellépő alakítható ki, ami megkönnyíti a raktérbe történő bejutást, egyúttal ide tolatóradar és kamera is kerülhet. További teherszállító képességet biztosít a külön rendelhető vonóhorog, ami 2,5 tonna tömegű fékezett utánfutó vontatására alkalmas.

Belül a Hyundaitól ismerős megoldásokat találjuk, melyek középpontjában az egyszerű áttekinthetőség és kezelhetőség áll. A sajtóanyag szerint a H350 a kategória legnagyobb belmagasságú (1414 mm) és lábterű (1071 mm) modellje. A két/három utas elhelyezésére alkalmas, nyolcféleképpen állítható párnázású ülőpad még külön választható csillapítással és fűtéssel is ellátható. Emellett a sofőr a négy irányban állítható kormánykeréknek is örülhet. Ezenfelül egy 4,2 colos színes képernyő is a segítségére van, amit felár ellenében nyolccolos, Android alapokon működő navigációs rendszerre lehet cserélni.

A H350 személyszállító busz a kategória legnagyobb belső hosszát (3738 mm) és csomagterét (540 mm) kínálja, és az ülések közötti nagy távolsággal (798 mm) jó kényelmet biztosít utasainak, amelyek száma az első pad méretétől függően 14 vagy 15 lehet. A kishaszonjármű kategóriában a nagyvonalú raktér létfontosságú. A H350 zárt áruszállító meglehetősen bőséges méretekkel rendelkezik: 1955 mm magasság, 1795 mm szélesség és 3100 mm hosszúság. Ennek köszönhetően öt szabványos raklapot (1200 mm×800 mm×900 mm) helyezhetünk el belül. A két kerékdob közötti távolság (1380 mm) sem befolyásolja hátrányosan a raktér használhatóságát.

Ami a motort illeti, a 2,5 literes turbódízel erőforrás normál teljesítményű (150 LE / 373 Nm) és nagy teljesítményű (170 LE / 422 Nm) kivitelben is kapható – mindkét verzió az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normának tesz eleget. A hatékonyságot a start-stop rendszer fokozza, a takarékos vezetést pedig az ajánlott fokozat kijelzése segíti. Mindkét változathoz hatfokozatú kézi váltó jár, s hogy hamarabb megdolgoztathassuk az egység karját, arról az alapverzió esetében már 1350-es fordulatnál beköszönő nyomatékcsúcs gondoskodik.

A zajszint alacsonyan tartására is kiemelt figyelmet fordítottak a mérnökök, csökkentve a motor alacsonyabb fordulatokon jelentkező zaját és rezgéseit. Az eredmény a gyáriak szerinti leghalkabb modell lett a kategóriában. Ha a mérésből, a kerekítésből és a skálák közötti különbségből eredően körülményes összehasonlítást beleszámítjuk, akkor sem minősül rossznak egy haszongépjárműhöz képest az 50 dB-es alapjárati és a 70 dB-es menetzaj. A típus hazai forgalmazásáról még nincs hír – várhatóan az év vége felé szolgálhatunk ezzel kapcsolatban információval.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.