A mindenes Lamborghini: megjött a hibrid Asterion

Megnyílt a párizsi autószalon, s vele a rálátás az újdonságokra, amelyeket az autógyártók eddig takargattak.

Szabó Péter
2014. 10. 04. 16:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Asterion LPI 910-4 koncepció érdekes irányokba kacsintgat, a Miura hagyatékát élesztgetve a jövő használhatóbb Lamborghini modelljei felé. Mi is kell a használhatósághoz? Elsősorban egy jobban átlátható, praktikusabb karosszéria, amelyet meglehetősen szériaközeli állapotban visel a tanulmány. Az elöl 20, hátul 21 colos kerekek manapság már a sorozatgyártásban sem ördögtől valók, és a belül található két ülést övező letisztultságot is láthattuk már a gyakorlatban. Ennek ellenére a gyáriak szerint egyáltalán nincs terv a típus sorozatgyártására, pedig az Asterion más aspektusból is megörvendeztetné a márka kedvelőit. Nem csak a volán mögött, de például a benzinkúton is mosolyra állhatna a leendő tulajdonos szája, ugyanis a modell hibrid hajtása sokkal nagyobb hatótávot szavatol.

Az 5,2 literes, V10-es szívómotor a Huracánból már ismerős, ezúttal pedig 610 lóerős teljesítménnyel áll rajthoz. Ehhez csatlakozik rögtön három elektromotor, nem kevesebb mint 300 további lóerőről gondoskodva. Így áll össze a 910 lóerős teljesítmény, amelyet hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbít mind a négy kerék irányába. A hátsó kerekek hajtása kapja ezúttal is a hangsúlyt az állandó összkerékhajtásban – az első kerekek mozgatásáról egy-egy elektromotor gondoskodik, miközben a harmadik egység a váltóban kapott helyet.

Ennek köszönhetően a koncepció mindössze három másodperc alatt letudja a 0–100-as sprintet, miközben végsebessége „mindössze” 320 km/h (az elektromotorok itt már nem játszanak szerepet). Mivel konnektorról tölthető hibridről beszélünk, önállóan 50 km-t képes megtenni az Asterion elektronokkal, eközben pedig akár 125 km/h-ig is gyorsulhat. A maximális hatékonyságát kihasználva a gyári ciklus szerint 4,2 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren – azonban ha üres akkumulátorral indulunk útnak, inkább a nyolcliteres adat válik realitássá.

Miközben az Asterion külseje elképzelhető, hogy tanulmánystátuszban marad, a hibrid hajtással egészen biztosan szemeznek a márka vezetői. Annak beépítése ugyanis annak ellenére sem megvalósíthatatlan a jelenlegi modelleknél, hogy ehhez 250 kilogrammnyi plusztömeget kell bezsúfolni a lemezek alá. A lítium-ion akkumulátorok a váltóalagútban kapnak helyet, az első elektromotoroknak jut szabad tér, a hátsót pedig a váltóval összeépítve meglehetősen helytakarékosan lehet elhelyezni. Mindenesetre a márka vásárlóinak erejét ismerve akár még az is előfordulhat, hogy amennyiben erősen pozitív visszajelzésekkel találkozik a Lamborghini, az ügyfelek igényeit kiszolgálandó, mindössze kisebb változásokkal szériába kerül az Asterion.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.