Az Asterion LPI 910-4 koncepció érdekes irányokba kacsintgat, a Miura hagyatékát élesztgetve a jövő használhatóbb Lamborghini modelljei felé. Mi is kell a használhatósághoz? Elsősorban egy jobban átlátható, praktikusabb karosszéria, amelyet meglehetősen szériaközeli állapotban visel a tanulmány. Az elöl 20, hátul 21 colos kerekek manapság már a sorozatgyártásban sem ördögtől valók, és a belül található két ülést övező letisztultságot is láthattuk már a gyakorlatban. Ennek ellenére a gyáriak szerint egyáltalán nincs terv a típus sorozatgyártására, pedig az Asterion más aspektusból is megörvendeztetné a márka kedvelőit. Nem csak a volán mögött, de például a benzinkúton is mosolyra állhatna a leendő tulajdonos szája, ugyanis a modell hibrid hajtása sokkal nagyobb hatótávot szavatol.
Az 5,2 literes, V10-es szívómotor a Huracánból már ismerős, ezúttal pedig 610 lóerős teljesítménnyel áll rajthoz. Ehhez csatlakozik rögtön három elektromotor, nem kevesebb mint 300 további lóerőről gondoskodva. Így áll össze a 910 lóerős teljesítmény, amelyet hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbít mind a négy kerék irányába. A hátsó kerekek hajtása kapja ezúttal is a hangsúlyt az állandó összkerékhajtásban – az első kerekek mozgatásáról egy-egy elektromotor gondoskodik, miközben a harmadik egység a váltóban kapott helyet.
Ennek köszönhetően a koncepció mindössze három másodperc alatt letudja a 0–100-as sprintet, miközben végsebessége „mindössze” 320 km/h (az elektromotorok itt már nem játszanak szerepet). Mivel konnektorról tölthető hibridről beszélünk, önállóan 50 km-t képes megtenni az Asterion elektronokkal, eközben pedig akár 125 km/h-ig is gyorsulhat. A maximális hatékonyságát kihasználva a gyári ciklus szerint 4,2 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren – azonban ha üres akkumulátorral indulunk útnak, inkább a nyolcliteres adat válik realitássá.
Miközben az Asterion külseje elképzelhető, hogy tanulmánystátuszban marad, a hibrid hajtással egészen biztosan szemeznek a márka vezetői. Annak beépítése ugyanis annak ellenére sem megvalósíthatatlan a jelenlegi modelleknél, hogy ehhez 250 kilogrammnyi plusztömeget kell bezsúfolni a lemezek alá. A lítium-ion akkumulátorok a váltóalagútban kapnak helyet, az első elektromotoroknak jut szabad tér, a hátsót pedig a váltóval összeépítve meglehetősen helytakarékosan lehet elhelyezni. Mindenesetre a márka vásárlóinak erejét ismerve akár még az is előfordulhat, hogy amennyiben erősen pozitív visszajelzésekkel találkozik a Lamborghini, az ügyfelek igényeit kiszolgálandó, mindössze kisebb változásokkal szériába kerül az Asterion.