A vadonatúj Passatból is elkészítették a lendületes és közben rendkívül takarékos, konnektorról is tölthető benzin-elektromos verziót. A Golfhoz hasonlóan a GTE plecsnit kiérdemlő hibrid Passat természetesen a hamarosan startoló párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek, azonban a gyártó még az első találkozás előtt lerántotta a leplet az újdonságról. Ráadásul azonnal kétféle karosszériával kínálja a csekély fogyasztású, innovatív hibrid rendszert a Volkswagen, hiszen a szedán mellett kombiként is kapható lesz.
Ahogy a konnektorról tölthető hibrideknél megszokhattuk, ezúttal is élhető villanyos hatótávot ígér a gyártó, sőt a VW által megadott, tisztán elektromos hajtással megtehető 50 km több mint korrekt. Mindez már elegendő a napi ingázás, munkába járás megoldásához, így könnyen megeshet, hogy a Passat GTE tulajdonosa meglehetősen ritkán látogatja meg a benzinkutat. A hibrid hajtás magját egyébként a márka bejáratott, 1.4 TSI benzinmotorja adja, méghozzá 156 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a lítium-ion akkumulátorral táplált elektromotor 115 lóereje egészít ki. A rendszer összteljesítménye 218 lóerőre adódik, míg a maximális nyomaték is tisztességes, 400 Nm.
A legfontosabb adat persze a fogyasztás értéke: a németek szerint a Passat GTE beéri mindössze 2 liter benzinnel 100 km-en (45 g/km), azonban nyilvánvalóan mindez feltöltött akkumulátorral való indulással értendő. Több száz kilométeres út során, a telep lemerülésével nyilvánvalóan már romlik az étvágy. A gyártó a fogyasztást elektromos üzemmódra is megadja, ilyenkor 13 kWh áram fogy el 100 km megtétele alatt. Nem meglepő, hogy a csekély fogyasztásnak és a hatékony hibrid rendszernek köszönhetően igazi hatótávbajnokká válik a Passat GTE, egy tank, azaz 50 liter benzinnel ugyanis mintegy 1000 km-t képes megtenni.
A benzinmotorhoz egyébként a Volkswagen által kifejezetten ebbe a modellbe fejlesztett, hatfokozatú DSG váltó kapcsolódik, amelynek segítségével az elsőkerék-hajtású hibrid középkategóriás kevesebb, mint 8 szekundum alatt abszolválja a 0–100-as sprintet. Akárhogy is, az említett adat meglehetősen jó dinamizmust sejtet, miközben az étvágy alacsonyan tud maradni. A csúcssebesség 220 km/h, míg tisztán elektromos üzemmódban 130 km/h a maximális tempó.
A Passat GTE egyébként küllemét illetően is jól elkülönül a hagyományos hajtáslánccal bíró modellektől, hiszen jellegzetes, krómozott hűtőmaszkjáról és a kék színű részletekről azonnal felismerhető. A töltés helyét egyébként a hűtőmaszk menetirány szerinti bal oldalán alakították ki a német szakemberek. A GTE verzió továbbá új, jellegzetes C formát kirajzoló menetfénnyel rendelkező lökhárítót is kapott, a finomságok sorát pedig a tetszetős, 17 hüvelykes könnyűfém felni és a kékre fényezett féknyergek teszik teljessé.
Az utastérben ugyancsak feltűnik a Volkswagen hibridjeinél sztenderd kék motívum, ahogy a műszercsoport is kifejezetten a benzin-elektromos modell számára készült, a fordulatszámmérő helyén a hibrid rendszer pillanatnyi állapotát mutató órával. A bőrborítású kormánykerék fémbetétjén ugyancsak feltűnik a GTE felirat, a hangulatot pedig a kék kontrasztvarrás és az ízléses kárpitozás fokozza. A Volkswagen a párizsi seregszemlén megejtett premiert követően nem kezdi azonnal forgalmazni a konnektorról is tölthető hibrid rendszerrel felvértezett Passatot, a takarékos modell csupán 2015 második félévétől lesz elérhető az európai vásárlók számára.