Elektronokkal megtoldva: megjött a VW Passat GTE

Wolfsburgban nem elégednek meg a dinamikus hibrid kompakttal, GTE verziót építettek a Passatból is.

Csizsek Ádám
2014. 10. 02. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vadonatúj Passatból is elkészítették a lendületes és közben rendkívül takarékos, konnektorról is tölthető benzin-elektromos verziót. A Golfhoz hasonlóan a GTE plecsnit kiérdemlő hibrid Passat természetesen a hamarosan startoló párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek, azonban a gyártó még az első találkozás előtt lerántotta a leplet az újdonságról. Ráadásul azonnal kétféle karosszériával kínálja a csekély fogyasztású, innovatív hibrid rendszert a Volkswagen, hiszen a szedán mellett kombiként is kapható lesz.

Ahogy a konnektorról tölthető hibrideknél megszokhattuk, ezúttal is élhető villanyos hatótávot ígér a gyártó, sőt a VW által megadott, tisztán elektromos hajtással megtehető 50 km több mint korrekt. Mindez már elegendő a napi ingázás, munkába járás megoldásához, így könnyen megeshet, hogy a Passat GTE tulajdonosa meglehetősen ritkán látogatja meg a benzinkutat. A hibrid hajtás magját egyébként a márka bejáratott, 1.4 TSI benzinmotorja adja, méghozzá 156 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a lítium-ion akkumulátorral táplált elektromotor 115 lóereje egészít ki. A rendszer összteljesítménye 218 lóerőre adódik, míg a maximális nyomaték is tisztességes, 400 Nm.

A legfontosabb adat persze a fogyasztás értéke: a németek szerint a Passat GTE beéri mindössze 2 liter benzinnel 100 km-en (45 g/km), azonban nyilvánvalóan mindez feltöltött akkumulátorral való indulással értendő. Több száz kilométeres út során, a telep lemerülésével nyilvánvalóan már romlik az étvágy. A gyártó a fogyasztást elektromos üzemmódra is megadja, ilyenkor 13 kWh áram fogy el 100 km megtétele alatt. Nem meglepő, hogy a csekély fogyasztásnak és a hatékony hibrid rendszernek köszönhetően igazi hatótávbajnokká válik a Passat GTE, egy tank, azaz 50 liter benzinnel ugyanis mintegy 1000 km-t képes megtenni.

A benzinmotorhoz egyébként a Volkswagen által kifejezetten ebbe a modellbe fejlesztett, hatfokozatú DSG váltó kapcsolódik, amelynek segítségével az elsőkerék-hajtású hibrid középkategóriás kevesebb, mint 8 szekundum alatt abszolválja a 0–100-as sprintet. Akárhogy is, az említett adat meglehetősen jó dinamizmust sejtet, miközben az étvágy alacsonyan tud maradni. A csúcssebesség 220 km/h, míg tisztán elektromos üzemmódban 130 km/h a maximális tempó.

A Passat GTE egyébként küllemét illetően is jól elkülönül a hagyományos hajtáslánccal bíró modellektől, hiszen jellegzetes, krómozott hűtőmaszkjáról és a kék színű részletekről azonnal felismerhető. A töltés helyét egyébként a hűtőmaszk menetirány szerinti bal oldalán alakították ki a német szakemberek. A GTE verzió továbbá új, jellegzetes C formát kirajzoló menetfénnyel rendelkező lökhárítót is kapott, a finomságok sorát pedig a tetszetős, 17 hüvelykes könnyűfém felni és a kékre fényezett féknyergek teszik teljessé.

Az utastérben ugyancsak feltűnik a Volkswagen hibridjeinél sztenderd kék motívum, ahogy a műszercsoport is kifejezetten a benzin-elektromos modell számára készült, a fordulatszámmérő helyén a hibrid rendszer pillanatnyi állapotát mutató órával. A bőrborítású kormánykerék fémbetétjén ugyancsak feltűnik a GTE felirat, a hangulatot pedig a kék kontrasztvarrás és az ízléses kárpitozás fokozza. A Volkswagen a párizsi seregszemlén megejtett premiert követően nem kezdi azonnal forgalmazni a konnektorról is tölthető hibrid rendszerrel felvértezett Passatot, a takarékos modell csupán 2015 második félévétől lesz elérhető az európai vásárlók számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.