A kistestvérhez hasonlóan a szalonon prototípus megjelöléssel érkezik a frissített újdonság, azonban ennek ellenére a végleges, szériagyártású változatnak örvendhetünk. Az információkkal egyelőre némileg szűkszavúan bánik a Honda, azonban a külső megjelenésbeli különbségekre és a legfontosabb technikai újdonságokra fény derült, ezek alapján pedig ígéretesnek tűnik a szabadidőmodell. A karosszéria vonalai, illetve arányai alapján könnyen felismerhető, hogy nem egy vadonatúj típussal, csak egy ráncfelvarrással van dolgunk, az orr-részt azonban teljesen átszabták a tervezők, így elölről nézve még egy teljesen új CR-V-t is elhinnénk.
A LED-es nappali menetjelzőkkel, felár ellenében pedig szintén LED-es tompított/távolsági fénnyel büszkélkedő fényszórók teljesen más megjelenést adnak a négykerekűnek, s ezt a hatást erősítik az áttervezett ködlámpák és lökhárítók, valamint a hűtőrács. Oldal- és hátulnézetből már sokkal kevésbé szembeötlő a különbség (még az új felnik lehetnek árulkodóak), de azért minden irányból felismerhető a friss generáció.
Az európai CR-V utasteréről nem tettek közzé képeket a japánok, de bízunk benne, hogy az egyszerű formákból építkező, azonban kimondottan praktikus és tágas bendő is változik kissé – mi főleg a hátsó középső légbeömlőknek, valamint egy fejlettebb multimédiás/navigációs rendszernek örülnénk. Az extralistára biztosan költözik néhány új elem, azonban ennél fontosabb újítások jelentek meg a lemezek alatt. A jó öreg 2 literes, 150 lóerős szívó benzinmotor és a remek 120 lóerős 1,6 literes dízel marad a kínálatban (előbbi első- és összkerékhajtással, hatfokozatú kézi vagy ötfokozatú automata váltóval, míg utóbbi csak elsőkerék-hajtással és kézi váltóval kérhető), szinte változatlan adatokat produkálva, a 2,2 literes 150 lóerős csúcsdízel azonban búcsúzik a CR-V-ből.
A „kettőkettes” helyét egy vadonatúj egység veszi át: pontosabban az 1,6 literes négyhengeres i-DTEC izmosabb változatáról van szó. Esetében 160 lóerőről és 350 Nm-ről referálhatunk (a jóval nehezebb 2,2 literes i-DTEC 150 lóerőt és 350 Nm-t tudott), és várhatóan a menetteljesítmények tekintetében is fejlődik a kizárólag összkerékhajtással kérhető csúcsmodell. Alapesetben hatfokozatú kézi váltóval érkezik a 160 lovas „egyhatos”, felár ellenében viszont 9 (!) sebességes automatával társítható, ami a Hondánál világújdonság – vélhetően a ZF-féle váltóról van szó, de elképzelhető, hogy másik forrásból érkezik a bolygóműves automata. Ez óriási fejlődés, ugyanis eleddig csak a régi, ötfokozatú automatával kérhették az automata váltók kedvelői az autót, ami így nem volt túl hatékony és gyors.